Antal af led til 3 korrespondance afbryder?

Hej Alle,

Jeg vil gerne høre hvor mange led jeg skal bruge til 3 korrespondance afbryder (6 afbryder totalt!)

Er 7 led nok eller 6 uden jord?

Håber i kan hjælpe!

Hej Alle, Jeg vil gerne høre hvor mange led... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
De viste eksempler er noget voldsomt. men det er på grund af bruger venlighed bagefter. Det behøver ikke at medføre en eneste samling af ledninger i afbryder dåser. Mn enig det kunne laves meget bedre og billigere med kiptryk f.eks.
Til Janus007. Afbrydere og stikk. har kun 2 huller for hver klemme, så man bør planlægge så der højst kommer 2 x af hver leder. Det er så maks. 2 kabler til et system med x antal afbrydere og 1 stikk. Det er ikke faste regler, men det bedste. Jeg tror ikke der er specifikt antal i regler.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
suk - den næste der kommer i den installation vælter bagom....
Hvis i havde givet mig kiprelæ løsning i september da jeg skrev indlæg kunne jeg have brugt det! Men lige nu er den måde det er blevet installeret!

Måske blive det ændret en dag til en kiprelæ!
Skrevet af StenKrog på 11-12-2015 16:28
suk - den næste der kommer i den installation vælter bagom....

Som når man tisser på et elhegn? 

 

 

 

 

Jeg ved ikke om du kunne lave det meget smartere med kiprelæ. Det kommer jo an på om du har let adgang til at få dem placeret f.eks. på en din skinne i gruppeskabet. Jeg vil kunne lave det på din måde, så det er simpel og let at gå til. Og jeg håber da også at virkeligheden, efter de gode råd, er knap så indviklet som 1. hold tegninger. Kiprelæer er oplagt hvis der er 3 korrespondance steder til samme lampe. Din er jo blot 3 systemer + en 1 pol tænding.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis