230v stik. 12v motor. Omformer?

Halløj. Jeg har begivet mig ud i et projekt med an motoriseret Murphy seng. Har derfor købt et 12Volts atv trækspil (da det var den eneste jeg kunne finde med syntetisk reb i stedet for stålwire) og nu er jeg pludseligt kommet i tvivl om hvilken omformer jeg skal bruge. Kablerne ser ud til at skulle have været monteret direkte på batteriet. Jeg ved ikke hvor mange watt omformeren skal kunne give med til motoren.Håber der er nogen som kan hjælpe mig :-)

Tell me and I will forget
Teach me and I will remember
Involve me and I will learn
Halløj. Jeg har begivet mig ud i et projekt med an... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Je_ns fik at vide hos en forhandler at man ikke kunne skifte wire ud til syntetisk rep på hejsespil. Jeg ville da klart foretrække at det bare kørte på 230v, det ville bestemt være lettere. Ser på linket du har lagt op at hejsespillene bruger ø5,1 wire, men synt.rebene er ø4,8. Har du selv erfaringer med at skifte wire ud med synt.reb på sådan et spil?

Tell me and I will forget
Teach me and I will remember
Involve me and I will learn
jeg kan nu ikke se der skulle være nogle problemer i at skifte wiren ud, det vildeste kan da være at man lige skal være lidt kreativ, men det er da også til at klare

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Neubert, hvad mener du med den man selv kan lave (den fra Komplett)? Hvad skal det gøres ved den og hvordan?

Tell me and I will forget
Teach me and I will remember
Involve me and I will learn

der er en hjemmeside her

den beskriver fint hvordan det gøres, jeg har selv lavet nogle stykker af dem, og det fungere glimragende


Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Jeg tror jeg køber et hejsespil i stedet og skifter wiren ud. I skal have 1000 tak for hjælpen.

Tell me and I will forget
Teach me and I will remember
Involve me and I will learn
Annonce
Jeg tror jeg køber et hejsespil i stedet og skifter wiren ud. I skal have 1000 tak for hjælpen.

Tell me and I will forget
Teach me and I will remember
Involve me and I will learn
det kan jeg nu godt følge dig i, det er da en del mere lige til at gå til.
Held og lykke med projektet, og skån os endelig ikke for billeder

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis