bygge til en eksisterende carport

Hej jeg ved ike præcist hvad reglene er for at bygge til, men jeg overvejer at bygge ud til dækslet ved indkørslen, men må jeg bygge helt ud til elmasterne næsten, så er det da endnu bedre. min ide er at forlænge nuværende skur, som er 5 meter langt og carporten. skuret skal udvides for at få plads til en elscooter da min kæreste har fået stærkt nedsat gangdistance. jeg vil så lade den yderste del samt endegavlen være i glas så naboen har et ordentlig udsyn når han skal køre ud på vejen. og oppe ved skuret skal der i den nye skurdel laves et elstik som en elektriker selvfølgelig skal klare. og der kommer en skydedør i.
jeg regner med at lave et punktfundament som der er nu og det nye tag overvejer jeg om det er okay pænt at lade være klart termotag, da vores hus er inde bag bilen- altså til højre for det vi ser og det gør carporten ligger syd-vest for huset og et metaltag tager lyset meget før.

Det jeg egentlig gerne vil høre er ved I om jeg må bygge til og hvor henvender man sig for at få tilladelse samt hvad med opbygning af det nye skur i forlængelse af det gamle er der nogle ting jeg skal være obs på

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser ud til at være en nyere bebyggelse og så er der givetvis en lokalplan for området der beskriver min afstand til skel osv.
Jeg gætter dog på det er denne min afstand for garage og carport der allerede nu er kanten af dit byggeri...
Men ind på kommunens hjemmeside og download den gældende lokal plan.
Formodentligt er min afstanden netop defineret for at sikre gode oversigtsforhold når man kører ud på vejen.

Mvh Njord

MVH Njord
der burde stå noget i lokalplanen for dit hus om hvor tæt du må bygge på skel, mod offentlig vej o.l. hos mig er det 5 meter og evt hegn ud mod offentlig vej skal være levede d.v.s. ingen stakit eller lign, jeg er sikker på at det også står for dit hus i dit område. jeg kan se at i har noget græs forjeres grund dette er nok offentlig men belagt med græs, og vedligeholdelse påhviler matrikelejeren, sådan noget står også i din lokalplan.....
Hej Michael.

Jeg må indrømme der ikke står meget i din lokalplan.. den er faktisk en del "tyndere" end man normalt ser det.
Men det der ikke er beskrevet i lokalplanen skal du så kige efter i de almindelige regler der gælder over alt.
En brochure omhandlende garager carporte etc https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CB0QFjAAahUKEwi-m8-HhuLHAhWG1SwKHVJaAKw&url=http%3A%2F%2Fwww.byggepjecer.dk%2Fpdf%2F4740-garager.pdf&usg=AFQjCNGNdNHw6ODV8KDgnmsBMOc9qjvU8A&sig2=6JqkNvKZcr-qyo8jRPP9ng&cad=rja
Fortæller lidt men jeg vil tro du skal have fat i teknisk forvaltning da det ikke ser ud til at ligger indenfor reglerne... Men måske de kan se det fornuftige i din ide, men du kan ikke være sikker....

MVH Njord

MVH Njord
Hej lige indtil jeg er videre med om jeg overhovedet må bygge til hvordan gør jeg det så, således det integreres pænt med det nuværende

jeg overvejer at bygge ud til dækslet ved indkørslen, men må jeg bygge helt ud til elmasterne næsten, så er det da endnu bedre. min ide er at forlænge nuværende skur, som er 5 meter langt og carporten. skuret skal udvides for at få plads til en elscooter da min kæreste har fået stærkt nedsat gangdistance. jeg vil så lade den yderste del samt endegavlen være i glas så naboen har et ordentlig udsyn når han skal køre ud på vejen. og oppe ved skuret skal der i den nye skurdel laves et elstik som en elektriker selvfølgelig skal klare. og der kommer en skydedør i.

jeg regner med at lave et punktfundament som der er nu og det nye tag overvejer jeg om det er okay pænt at lade være klart termotag, da vores hus er inde bag bilen- altså til højre for det vi ser og det gør carporten ligger syd-vest for huset og et metaltag tager lyset meget før.

Det jeg egentlig gerne vil høre er der nogle ting jeg skal være obs på når jeg vil bygge til det ekisterende. pt er det lavet med sibirisk lærk der er hvidmalet og 8 år gammelt. da brædderne skal males vil jeg nok lave det med trykimprægnerede brædder der males. jeg vil nok sætte et punktfundament og beklæde det nye skur med tryk brædder og evt sætte vinduer i, hvis det er lovligt, i det yderste stykke og på den nye endegavl for at give min nabo et ordentlig udsyn når han skal ud fra sin indkørsel. jeg vil lave en skydedør, der kører på udvendig side af skuret. tænker at lave døren selv med et kryds i og beklæde med samme slangs brædder.siderne på døren (ind mod skuret) vil få børseliste på ligesom bunden for at forebygge at sne kan komme ind den vej. der skal nok laves en stikkontakt (det klarer en elektriker) den bliver en udendørs en, som sidder et stykke oppe således den ikke er så udsat for vand. jeg tænker at den nye tagrende bliver med et lidt sørre fald og blot sluttes til den gamle, så der ikke skal laves nyt nedløbsrør med dertilhørende udgifter. taget tænker jeg skal være klart for også at undgå at miste for meget af sollysset i haven om aftenen.

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad I tror om udførelsen og faldgruber samt en ca pris på projektet. har selv løseligt et bud der siger det nok er små 10.000kr Hvis det med vinduerne er lovligt vil jeg prøve at se efter nogle på dba.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også