Tv+stereomodul af spånplade

Kan man lave Tv + stereo af spånplade, sådan lidt ala Mistral , jeg tænker mest på finish efter samling samt hvad skal man lakere med for at få en flot overflade.
Mvh Kim
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mht. til lakken fik vi på vores kontor sprøjte- og ovnlakeret døre og en portal på et lakeri. Det var ikke særligt dyrt, og selv i dag 12 år efter står det som nyt - uden ridser eller andet, og finishen er helt i top, så det har været en særdeles god investering i stedet for at bruge en maler eller selv at kaste sig i lag med det.

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
Hej.

Du skal ikke bruge spånplade, men derimod MDF - 22mm.

Spånplader har en tendes til at blive grimme i enderne.

Mvh
ThomasB
MDF - nemlig
Der er også ret afgørende om du har en god rundsav til at skære pladerne med.
Hvis du vil have rundede kanter, har du brug for en overfræser.

Hilsen Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Du kan evt. også få pladerne skåret ud, der hvor du køber dem.

Til mine lysninger derhjemme, har jeg brugt en alm. sav, og så høvlet enderne med en el-høvl.

Fint resultat.

Mvh
ThomasB
MDF plade fås det ikke også i 16 el. 19 mm. og hvad koster de i str. 125x250 cm.
Hvad bruger man til at spartle med efter samlingen og skal det grundes med noget specielt før lakering. Jeg har tænkt mig at bestille alle plader hos en Tømrer snedker forretning. MVH: Kim
Ja, det fåes vist også i 12, 16, 19..

Du kan bestille dem i dine mål, hos f.eks. Bauhaus.. Jeg ved kun hvad en 12 mm. koster, og det er ca. 50-60 kr. pr kvm.

Mvh
ThomasB
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også