Benzindrevet vandpumpe eller dykpumpe med generator

Hej

Jeg bor i et hus med kælder, hvor der er omfangsdræn som leder til en brønd, hvorfra en eldrevet grundvandspumpe bortpumper vandet 2-3 gange i timen. Vandet bliver pumpet ca. 3,5 m op.

I går var der strømafbrydelse i området så grundvandspumpen ikke pumpede, og vandet steg i brønden. Derudover vil pumpen jo også gå i stykker på et tidspunkt. Jeg skal derfor have en backup. Jeg forestiller mig enten en benzindrevet vandpumpe eller en dykpumpe, som tilsluttes en generator.

Jeg har set, at Biltema har en benzindrevet pumpe til 1.100 kr. Et alternativ er en Honda pumpe, men den koster 5.200 kr. Jeg har dog også en generator men er i tvivl, om den kan trække en dykpumpe. Den kan i hvert fald ikke trække min lille vinkelsliber.

Umiddelbart hælder jeg mest til pumpen fra biltema, da den giver mest fleksibiliteket og kan også bruges, når jeg skal vande køkkenhaven i stedet for at bruge postevand (regnvand er ikke en mulighed, da det bliver opbrugt for hurtigt).

Er der nogen, som har en holdning til om benzindrevet pumpe eller dykpumpe tilsluttet en generator, er bedst til jobbet?

Vh Klaus

 

Hej Jeg bor i et hus med kælder, hvor der er... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Handyman
Jeg bor på Sydsjælland. Vi har vel strømafbrydelse 1-2 gange om året, så mere er det ikke.
utroligt i har så tit aligevel. Jeg bor i vendyssel, i den tid jeg har boet på ejendommen, har der været strømsvigt en gang (5 år)
Det varede lige netop længe nok, til jeg fik startet Fiaten op, koblet generatoren på og sat strøm på :)

Et kvarter efter jeg var gået i "jorden går under" , kunne jeg se naboen fik strøm igen. Så kunne jeg ellers pakke traktor sammen igen :)
Jeg har boet de sidste 8 år udenfor Bogense på Fyn og flyttede for et halvt år siden til Middelfart på Fyn. Har endnu til gode og opleve en strømafbrydelse.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis