Renovering af hus

Vi vil gerne renovere vores hus samt noget nybyg

Jeg mangler dog en professionel som kan komme ud og se på hus og komme med et bud på hvad der kan laves/tilbygges

Er det en arkitekt vi skal ha fat i?
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer lidt an på hvilken vinkel du har. Hvis du skal have nogle kreative indspark til, hvordan du kan få et harmonisk hele ud af renoveringen og tilbygningen, så er arkitekten et godt bud.

Hvis du skal have hjælp til, hvad der kan laves sådan rent strukturelt, så vil en dygtig bygningskonstruktør kunne bruges.

Der findes dog nogle arkitekter der kan begge dele og nogle bygningskonstruktører der kan begge dele.
Noget nybyg og noget renovering....

Det er også en ret åben definition på hvadi vil :-)

Er det renovering pga det er slidt eller trængende, eller mangler i plads, rum, funktionalitet eller??

Måske en løsning er at få et skitse oplæg fra en arkitetk på hvordan I kan løse jeres "problem".
Altså med udgangspunkt i behov og nok også en økonomi ramme for opgaven...

Jeg har dog ikke nogen ide om hvad det vil koste med et skitse oplæg.. men vil egentligt gerne have fornemmelsen af det, så får du en pris på den type opgave, så fortæl gerne om det :-)

MVH Njord

MVH Njord
Vi har et gammelt hus fra 1777, hvis vi skal renovere skal vi ha rydet over etagen hævet murene med 40 cm ( pga lav loft højde i stue plan) der skal laves udhæng hvor det giver overdækket terrasse
Plus ny tilbygning som skal laves i forlængelse af huset

Eller bygge nyt
At bygge nyt vil utvilsomt blive billigere i længden.
Bedre udnyttelse af kvadratmeterne, bedre varme økonomi, bedre gensalgspris.....

MVH Njord
Jeg ville ikke være i tvivl - som @Njord skriver - det er meget billigere i længden + i slipper for en masse småreparationer af den gamle bygning... varmebesparelsen alene i det gamle hus vi havde / kontra det nye vi har bygget, kan nemt forrente 1 mill.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Få et arkitektfirma til at se på det. De kan køre totalentreprise på det også. Her ville de kunne lave en rentabelitets beregning på om det ville kunne svare sig eller ej.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Hvis det er renovering vil mit bud være på 550000 kr en del gør det selv

Nyt hus vil koste Ca 1,6 millioner så forskellen er en lille million og tror stadig et hus sælger bedre i vores område til under en million end til 1,5

Men prøver at kontakte en arkitekt

Nogen der har gode erfaringer med en arkitekt i Kolding Haderslev området?
Det er temmelig begrænset hvad du får lavet for 550.000 kr
Også selv om du selv laver rigtig meget.
Et gæt fra min side er at du vil kunne lave en ny overetage, med spær isolering vinduer osv og et lille bad og ellers beboelsesrum for de penge.
Der bliver ikke råd til alverden mere.........

MVH Njord
Helt enig det er ikke alverden der kan laves for det beløb, men det skal egentligt bare været lukket så kan jeg/vi lave alt selv
Hvis du skal hæve loft højde ved at hæve muren, så bliver det omfattende. Hele "hatten" skal løftes med op, med de stabilitets udfordringer der opstår.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis