Renovering af hus

Vi vil gerne renovere vores hus samt noget nybyg

Jeg mangler dog en professionel som kan komme ud og se på hus og komme med et bud på hvad der kan laves/tilbygges

Er det en arkitekt vi skal ha fat i?
Vi vil gerne renovere vores hus samt noget nybyg... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du skal hæve loft højde ved at hæve muren, så bliver det omfattende. Hele "hatten" skal løftes med op, med de stabilitets udfordringer der opstår.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg ville tænke mere på "brugsværdi" - end "salgsværdi".. Det er lidt ligesom at køre med grimt sædeovertræk på bilen i 10 år + diverse andet "daglig brugsreducerende tummel" - du kan måske - og kun måske få 5000,- mere for bilen, som "tak for ikke at have kunne bruge den fuldt ud..

Jeg tror på, at næste generation huskøbere hellere vil have et hus, det ikke er ved at falde ned om ørerne på sigt - end at spare nogle peanuts i indkøb.. Og helt ærligt.. et hus fra 1777 - så er vi jo henne i "danefæ" kategorien, hvis nogen vil købe.. det er ren romantik...

Beklager, hvis jeg støder dig...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Du støder mig sgu ikke, en del af huset som er fra 1777 skal alligevel fjernes og bygges op på ny så det er der ikke meget der kan ændre på

Hele overetagen skal fjernes og der skal sættene spær op så kan man alligevel godt hæve højden når man er igang

Den nye del af huset er fra 60erne men det ændre intet ved bygge året
Måske nogle billeder vil kunne hjælpe lidt mere på de råd og forslag du får....
Der er jo en del forskel på 1777 og 1960'erne..og ikke mindst hvad kan betale sig..
Dog er der flere steder hvor man har fjernet huse fra både 50'erne, 60'erne og 70'erne for at bygge nye i stedet.
Netop med henvisning til økonomien som helhed og komforten.

Naturligvis ændrer det jo en del på økonomien om man skal regne med håndværker lønninger i renoveringer eller ej.... Omvendt kan man som en aktiv ihærdig Lav Det Selv'er jo også klare del entrepriser selv eller bygge helt selv.....

MVH Njord

MVH Njord
Jeg kan godt stå for en del af det selv, dog har jeg en ide om hvad jeg kunne tænke mig


Men det er rart at få lidt sparring på opgaven derfor jeg lavede tråden så en bygningskonstruktør eller arkitekt ender det nok med
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis