Plastfolie under beton i gulv?

Hej

Ja så er vi der igen - det sædvanlige spørgmål om fugt- og dampspærre, krydret med lidt radon, i gulvkonstruktionen.

Vi er ved at grave vores gulve op for at efterisolere og opbygning bliver cirka som tegningen vist nedenfor:

Vores betonmand fortæller os at der skal ligge en kraftig plastfolie mellem flamingoen og betonen, da betonen ellers kan risikere at flyde ned under flamingoen og løfte den.

Hvilken type folie skal vi benytte? (eks1, eks2, eks3)

Jeg læser mig til at betonlaget i sig selv, bør være radontæt, men at der skal yderligere tætning til hvor betonen støder mod muren. Vil det give mening at lægge en radonspær (eks4) rundt langt med væggene, men stadig nøjes med almindelig folie i midten af gulvet?

Normalt skal man lægge en fugtspærre mellem betonen og lamelgulvet, men risikerer man så ikke at spære fugt inde i betonen når der også er folie under betonen?

Vh Mark

Hej Ja så er vi der igen - det sædvanlige... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
arrh... så skal vi jo tilbage til det lille hus på prærien, eller halmhuse, med den på???
PU-skum i den mængde, er vel ikke værre, end du slæber en pose vingummibamser/"blandselvslik" ind til ungerne fredag aften.. og hvad afgiver flamingo så evt.??
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af cp_ på 06-09-2015 11:16
Det afgiver giftige dampe når man sprøjter det ud, men svjv. ikke når det er hærdet færdig.

 

Det er korrekt. Dampene er brandfarlige og ikke mindst yderst kræftfremkaldende.

Man kan så diskutere hvor meget man bliver udsat for når der arbejdes med det udendørs.

 

Jeg siger bare at det ikke er specielt sundt, og at man sagtens kan lave tingene uden.

Dem der har lyst til at putte det ind i huset, kan jo bare gøre det - de behøver ikke snakke om hus på prærien eller vingummibamser. Det er jo demagogi.

mvh A.


To ulykker kommer sjældent alene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis