Kan BioMax16 kører med 6mm piller?

Jeg har et Biomax 16 pillefyr. Til tider stopper rører til pillerne, lige før pillerne når i brænderen. Kan jeg bruge 6mm, så jeg måske kan undgå det problem?

Mvh.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor stor er snegl diameteren??
Hvis du har købt sættet med tilhørende snegl hos VVS-eksperten, er svaret ja. Har nemlig det sæt.. Og den æder troskyldigt både 6 og 8 mm... Men vil tro det er af større vigtighed hvilke piller du bruger! Men prøv tricket med at spæde et par deciliter madolie i bunden af tanken for hver opfyldning! Det løste problemet prompte her, den ene gang det var ligeved at stoppe til pga smuld.
Med en ø70 snegl, vil jeg klart anbefale dig at køre 6mm....havde samme problem med mit gamle fyr og der fik jeg direkte at vide, at den dimension snegl ikke var anbefalingsværdig til 8 mm (selvom mit fyr et par år forinden kun havde kørt 8mm, men dog med masser af stop:-)
Har kørt med både 6 og 8 mm unden nogen problemer
da piller svinger i hårdhed, kan 8 mm til tider ikke knækkes i små snegle. Jeg kører med 6 mm og har gjort det de sidste 7 år. Jeg var tidligere uheldig med hårdhed og måtte blande 6 og 8 mm for at få skidtet til at køre. men med 6 mm er det upåklageligt. Og prisen er jo den samme

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis