Fræser værktøj

Hej LDS'er. Så lykkedes det at få min CNC fræser op at kører optimalt. Dog har jeg et videnshul hvad angår diverse værktøjer til de forskellige materialer. Jeg ønsker gode holdbare værktøjer til nedenstående materialer, som ikke skal koste en herregård og stadig kunne købes i EU. Er lidt træt at Kina's kvalitet og lange forsendelsestider. Har lige vedhæftet et billede af maskinen, blot for at vise resultatet. Der mangler kun lidt kosmetisk.

MDF

Delrin

Plexiglas

Kobber

Aluminium

 


Med Venlig Hilsen Jørgen
Hej LDS'er. Så lykkedes det at få min CNC fræser... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af GardenGirl på 02-09-2015 21:44

Hvis du ikke ved hvad du vil lave?? - i hvilke materialer??  .. Yeea. right . du vil gerne lave "diverse ting" som "sort arbejde" ved siden af dit almindelige arbejde.. ok - det vil jeg ikke give dig viden til at kunne....
Du kan da bare tale med din arbejdsleder..  eller du kan da blot sælge dine timer som selvstændig... eller hvad er problemet?

 

 

 

hhm, det var da lidt af en konklusion du kom med der  Situationen er den at jeg er studerende og dette er blot en fritidsinterrese.

 

 

 


Med Venlig Hilsen Jørgen
Jeg fandt lige ham fra Odense, der sælger billige endefræser.
Her har han 4 stk radius fræsere til salg, i 6mm, for kr 110, de vil være fine til 3-D fræsning, men prøv at spørg efter andre typer også, det er super billigt, og kvaliteten er fin.
http://www.dba.dk/4stk-radiusfraeser-r3mm-4s/id-1018232317/
Der er masser af billige og gode fræsere på eBay.de .
Bare kig på betegnelsen VHM volles hartmetal på tysk (HM) hårdmetal
Så får du noget der kan holde til lidt af hvert.
Ups det er da en gammel tråd !

Johnny cnc
Min erfaring er at man ikke kan bruge opslagsværker til ret meget med en hobbymaskine. De er lavet til maskiner der er rock solid. Man bliver nød til at prøve sig lidt frem - se og ikke mindst lytte. Hellere lidt for langsomt en for hurtigt.
For nogen tid siden lavede jeg en række eksperimenter med min OX CNC og diverse bits og materialer og fandt frem til hvad jeg synes var acceptable værdier. Du kan se den her: https://www.youtube.com/watch?v=uW5gtE9dwAQ

makersupplies.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis