Indtrængende vand i bundkarm

Hej, 

Vi har et problem med at der trænger vand gennem bunden af karmen af et antal vinduer mens det regner.

Jeg har fået en håndværker ud af kigge, men han kan ikke finde årsagen. Han sagde at umiddelbart så tætningslister fine ud og forslog at vi spurgte Rationel om hjælp. Rationel vil dog ikke hjælpe, fordi garantien er udløbet. Jeg har fundet ud af at det kun sker når det regner direkte på vinduet (dvs vinden blæser lige på gavlen). Det handler sig primær om de to store vinduer i gavlen (se billedet), men nr 2 vindue fra venstre har også været vådt en gang. Vandet former sig i samlingen i bundkarmen (se det andet billede).

Udenfør føles det vådt i sprækken over bundkarmen, men det gør det også i andre vinduer i huset hvor vandet ikke trænger i gennem. Måske mangler den indvendige gummiliste??? Jeg prøvede at presse et styk papir i samlingen men det lykkedes ikke. Alt andet indvendige er også tør, så jeg kan ikke se hvor det skulle komme fra. 

 

Hej,  Vi har et problem med at der trænger vand... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej. Er der nogen, som evt. har fundet en løsning på problemet? Oplever fuldstændig det samme og har haft håndværker ude, som stort set har fuget alt inkl. ved gummilisten i bunden af selve vinduet. Alligevel kommer der en del vand ind.

Hej, jeg har haft samme problem i mit sommerhus og garantien var udløbet. Jeg kontaktede Rationel som sendte deres håndværker, der afmonterede alu profilen og fugede i alle samlinger, sider og bund. Skaden blev udbedret i sommeren 2020, og der har siden ikke kommet vand ind. Håndværkeren var Vinduesmestrene, Spøttrup tlf 97403466. Håndværkeren var inde på, at hvis der fortsat kom vand ind, skulle bundprofilen skiftes, men indtil nu er skaden udbedret.
JEBehrndtz skrev den 06-01-2021 13:20:31

Hej, jeg har haft samme problem i mit sommerhus og garantien var udløbet. Jeg kontaktede Rationel som sendte deres håndværker, der afmonterede alu profilen og fugede i alle samlinger, sider og bund. Skaden blev udbedret i sommeren 2020, og der har siden ikke kommet vand ind. Håndværkeren var Vinduesmestrene, Spøttrup tlf 97403466. Håndværkeren var inde på, at hvis der fortsat kom vand ind, skulle bundprofilen skiftes, men indtil nu er skaden udbedret.

Jeg kontaktede også som tidligere nævnt Rationel som så bad mig kontakte Vinduesmestrene selv da de ikke lavede service på deres vinduer. Jeg har som tidligere nævnt fået skiftet 3 bundprofiler af 2 omgange, samt fuget alle steder hvor det har været muligt. Der har siden været 1 enkelt gang hvor der kom vand ind, så det er ikke 100% tæt stadig :|

 Fik du en regning på dette eller tog Rationel sig af det da du skriver de sendte en håndværker selv om garanti var udløbet?

Jeg fik ikke en regning fra Rationel, men for retfærdighedens skyld, skal det oplyses, at jeg har købt rigtig mange vinduer hos Rationel, alle mine vinduer i mit hus i Odense er blevet skiftet, og det er mange, da ruderne sidder karm mod karm på begge sider af huset, så jeg har været en god kunde.😊 spændende at se hvor længe min reparation holder.
Annonce
JEBehrndtz skrev den 06-01-2021 13:59:56

Jeg fik ikke en regning fra Rationel, men for retfærdighedens skyld, skal det oplyses, at jeg har købt rigtig mange vinduer hos Rationel, alle mine vinduer i mit hus i Odense er blevet skiftet, og det er mange, da ruderne sidder karm mod karm på begge sider af huset, så jeg har været en god kunde.😊 spændende at se hvor længe min reparation holder.

 Interessant selv om garantien var udløbet, hvor gamle er dine vinduer og hvad model er det?

2007, Aldus træ/alu og der er ikke kommet vand siden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis