Skods Felicia 1,3 og 1,6

Min gamle Suzuki klarer ikke næste syn sad (ok teknik, råddent chassis), og jeg skal bruge en st.car. Skoda laver sådan nogle i 2 modeller i den gamle Felicia, 1,3 og 1,6. En af disse har Skoda motor, og en har VW motor.
Er der nogen der har erfaring for hvilken en der er bedst.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Min gamle Suzuki klarer ikke næste syn (ok... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Njord,

Meget enig vedr. gamle dieseler. MEN en diesel med ca. 150.000 på tælleren kan nemt handles til 90-100.000, hvilket i min verden ikke er "gammelt" eller specielt dyrt, hvis man ser på totaløkonomi.

Nu har du været ret heldig med din bopæl - for i den nordre del af Jylland har prisdifferencen mellem benzin og diesel over de sidste 8 år ligget stabilt på ca. 1,5 krone i snit. Hvilket for min nuværende bils vedkommende betyder, at jeg hidtil har sparet 50.000 kroner i brændstof mod en merpris på knap 15.000. Selvfølgelig med en lidt dyrere vægtafgift.

Dieselmotorer er dyre at reparere - heldigvis er det ekstremt sjældent, der er behov for det (når vi taler nyere dieselteknologi). Det er lidt af en myte, at dieselmotorer går i stykker.......

Mvh.

Jan R.
Ja det er nu ikke min bopæl der har givet en gevinst i benzin krigen.. I Vejle er prisen konstant høj !! Men Viborg har været førende med lav pris hele foråret ! Lige nu er Tørring rimelige med priser omkring 7,33 / l 92 Oktan.

Prisen du foreslår på en diesel der har kørt 100 -150.000 km er også dobbelt af hvad benzin alternativet koster..

Med en Felicia vil jeg mene at man kan køre mindst 100.000 km uden at skulle forvente nogen problemer.. Med dieselen er der en vis lotteri effekt..

Mine forældre har tidligere haft en Kadett 1,6 diesel. Den fik ny pumpe + moget renovering ( Ca 16.000 kr.) ved ca 220.000 km. Men motoren total havererede inden den nåede 260.000 km. Så fik den en 1,7 diesel med gearkasse osv. ( ca 20.000 kr) ved selv at skifte maskinen.. Ledningsnettet er opbygget ret forskelligt på de to motor modeller.. Men det kan lade sig gøre.. Bilen er nu skrottet ved ca 440.000 km.... Og igen var det mest motoren der var problemet.. Men skroget var trods alt anløben !!

Nu kører de i en VW Vento 1,9 Diesel og er glade for den... Købt brugt importeret med kun ca 50.000 km på uret...

PS når min egen benzin motor er slidt !! Det vil jo tage noget tid endnu ! Så skifter jeg den sikkert ud med en ombytnings diesel motor, eller en brugt fra en ophugger, men med ganske få km på uret..

Venligst Njord

MVH Njord
Ja - Kadytterne havde det med at smide motoren (i ca. samme grad som VW'er af samme årgang smed topstykket/toppakningen). Og netop dette har vel været årsagen til diesel-motorernes blakkede ry.

Må jeg spørge, hvad dine forældre kunne få sådan en importeret Vento for (+årgang og km)? Jeg overvejet nemlig at konvertere vores benziner (en 106'er, der for øvrigt ved temmelig frisk kørsel klarer 18 på literen!!!) pga. pladsproblemer.

Mvh.

Jan R.
Nu er det nogle år siden !!
Og det er jo også den "gamle VW 1,9 Diesel"
Altså lidt lavteknologisk i forhold til den nye model..
Jeg må indrømme at jeg ikk ehusker prisen , men jeg husker at den var rimelig.. Altså ca samme pris som en dansk men med mere udstyr og så ca 50.000 km mindre end tilsvarende..
Og historen med ejeren i Tyskland er dokumenteret.. En Værkfører på WV i Volfsburg... Så den er nok plejet forskriftsmæssigt..

Men jeg husker ikke prisen og det er nok også 6 år siden de købte den så ...

Venligst Njord 8)

MVH Njord
Undskyld jeg blander mig biggrin
Tak for alle jeres indlæg, problemet er med diesel, at jeg kan simpelthen ikke lade være med at hælde fyringsolie på sådan en størrelse :lol: , fristelsen er for stor. Priskrig eller ej. Jo jeg har checket diesel, men syntes at de er for dyre, og mange af dem leverer ikke de km/l som jeg ønsker.

Se Min XSer her

Annonce
Det er samme MPI motor der sidder i den som i Polo 1,6.
Så hvis du kan finde den.

Men jeg er 100000% på at hvis det var > 15 så stod det bag på både poloen og på skodaen, så skal vi ikke bare sige 8 for gammel vane (jeg ved det er 8).

Jeg har iøvrigt købt den 1,6 GLX combi, kører skide godt. Har kun haft 2 fejl, tændingslåsen, og vandflows termostaten.

MVH - Peter

Se Min XSer her

Jeg har også købt en Skoda 1,6 GLX combi 119.000 km 1997 for 3 uger siden.
Den kører fantastisk godt, jeg er meget tilfreds.
Der har ikke været nogle fejl på den, bortset fra at den skulle spores og at en stang i højre fordørs centrallås var knækket

Vær opmærksom på at de klassiske fejl i denne model er:

* Rust i bagklappen omkring vinduet
* Rusten udstødning (gælder altid, den holder ikke mange år)
* Centrallåssystemet

(Kilde: Brugtrevyen og min mekaniker)

Den bliver dog prist til skyerne for god kvalitet
Ja, det er detsværre bare den sidste model som er en stor bil man får for små penge.
Min 1,6 combi, Rød, alubanditter (grimme), vinterhjul, træk (findes de uden), km. 84000, 1999, kr. 73.000.

PS. En gang silicone rundt i gummilisten på pagruden skulle fjerne indtrængende vand.

Se Min XSer her

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis