Gulvvarme/loftvarme

Jeg har en kammerat som har købt et hus med kælder.Mellem stueetage og kælder er et betondæk.

Der er ikke plads til gulvvarme i badeværelset.

Kan man lave varme i gulvet ,ved at lægge 20mm pexrør med varmefordelingsplader på "loftet" i kælderrummet under badeværelset.

Der er radiator i badeværelset så det er kun for at give gulvet/loftet 20 grader.

Bernt

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan man godt, men hvis der ikke er plads til isolering nedenunder, får han uforholdsmæssig høj varme i kælder i stedet. Kan han have plads til 100-150 mm isolering under så vil det meste komme op i badeværelse.
Jeg har lavet et lignende system, men det var under trægulv, og så blev der isoleret imellem bjælker. Der lagde jeg en pølse cement mørtel på hver side af rille i varmefordelingsplade (hjemmelavet) , inden den blev skruet op, Det blev så presset op/ud for at sikre en god varmeledning opad. Altså ligesom du skruer et kæmpe pudsebræt op, med en rille i.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Den med fliseklæb og tandspartel tror jeg er endnu bedre. Og jeg er sikker på at man kan bore direkte igennem varmefordelingsplader ( med 6 mm murbor og rawlplug) for at holde dem oppe. Men jeg ville nu under alle omstændigheder sætte mindst 1 lægte under også. Og så mindst 50 mm isolering. Strålevarmen nedad vil være en stor procentdel.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis