Gulvvarme/loftvarme

Jeg har en kammerat som har købt et hus med kælder.Mellem stueetage og kælder er et betondæk.

Der er ikke plads til gulvvarme i badeværelset.

Kan man lave varme i gulvet ,ved at lægge 20mm pexrør med varmefordelingsplader på "loftet" i kælderrummet under badeværelset.

Der er radiator i badeværelset så det er kun for at give gulvet/loftet 20 grader.

Bernt

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan man godt, men hvis der ikke er plads til isolering nedenunder, får han uforholdsmæssig høj varme i kælder i stedet. Kan han have plads til 100-150 mm isolering under så vil det meste komme op i badeværelse.
Jeg har lavet et lignende system, men det var under trægulv, og så blev der isoleret imellem bjælker. Der lagde jeg en pølse cement mørtel på hver side af rille i varmefordelingsplade (hjemmelavet) , inden den blev skruet op, Det blev så presset op/ud for at sikre en god varmeledning opad. Altså ligesom du skruer et kæmpe pudsebræt op, med en rille i.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Der må gerne komme noget varme i kælderrummet også.
Vi kunne bruge fliseklæb ,påført med tandspartel, til at fastholde varmefordelingspladerne, og overføre varmen til betonen.

Bernt
Den med fliseklæb og tandspartel tror jeg er endnu bedre. Og jeg er sikker på at man kan bore direkte igennem varmefordelingsplader ( med 6 mm murbor og rawlplug) for at holde dem oppe. Men jeg ville nu under alle omstændigheder sætte mindst 1 lægte under også. Og så mindst 50 mm isolering. Strålevarmen nedad vil være en stor procentdel.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis