Projektør på Traktor

Hej

Jeg har en gammel IH 574 traktor hvor alt elektrisk er i stykker . Selv laderen er i udu og batteriet må af og til lades op.

 

Vil dog meget gerne have lidt arbejdslys på traktoren til vinter...

Tænkte at sætte 2 stk 27W LED projektører på (for/bag), men...

 

Vil dette æde batteriet på ingen tid eller hvor længe vil det holde?

Hvordan slutter man det bedst til (har nogen en tegning med koplingsskema eller link til relæ) når nu eksisterende lygter ikke virker?

Vil eks et relæ fra Biltema kunne bruges - http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Bilreservedele/Belysning/Belysning-ovrigt/Rela--og-kabelsat-til-ekstralys-2000033658/

Andre gode idéer til hvordan man får lidt lys på sådan en fætter?

 

Venligst, Silas

 

Hej Jeg har en gammel IH 574 traktor hvor alt... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af uldal på 02-09-2015 15:45
Rolig nu, Nitter! Det røde felt er kun beregnet til at hidse sig op i, når det er NØDVENDIGT

Helt ærligt Uldal. Kan du ikke passe din egen lille gesjæft i stedet for og være uforskammet ???

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Nitter, hvis du kigger tilbage i denne tråd, vil du opdage, at du bruger umanerligt mange " råbende" ord. Det var såmænd bare det.

 

Skrevet af polobjørn på 02-09-2015 17:43
@ Nitter
undskyld men nu har jeg arbejdet som auto elektriker i mere end 42 år og det som du skriver om omløbsretning har jeg ALDRIG nogensinde hørt eller været ude for som et problem så jeg tror du forveksler det med andre ting !!!!!!!!!!!!!
Polobjørn

Du behøver ikke undskylde, du er uenig med mig. 

Undre mig dog over du ikke har lagt mærke at mange generatore ligeftem er mærket med rotationsretning ???

Og er det ikke nok, kan du bare hive kulholderen af en generator og se i hvilken side kullene er slidt mest contra omdrejningsretning. 

Og nej, forveksler ikke noget. Har før set et sæt kul kun holde 300 timer grundet generatorens forkerte omløbsretning.

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Eksembel på generator monteret på gammel traktor.
ser det svært ud.
ved godt den ikke er magen til på IH

 

Hejsa..
Overstående foto fortæller jo fint, at det kan gøres. I mine yngre dage skiftede jeg selv fra dynamo til generator på en Ford dexta - generatoren fandt jeg fra en Fiat 127 hos en hugger.. pris kr.100 - der var efterfølgende aldrig mangel på strøm, selv med 2 rally fjernlys på styrtbøjlen. Generator var så vidt jeg husker på 45 amp.
Venlig hilsen Carsten

 

Hej.

Jeg forstår slet ikke alle de her indvendinger. Der er 99.99% chance for at din motor drejer med uret set forfra.

Og det gør en huggergenerator også.

Har selv sat en mitshubitsi generator på en Sabb motor i en kutter (han lever af ål og rejer)

bare gå i gang. Det er da dejligt der altid er lys og startstrøm.


 varmetossen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis