Projektør på Traktor

Hej

Jeg har en gammel IH 574 traktor hvor alt elektrisk er i stykker . Selv laderen er i udu og batteriet må af og til lades op.

 

Vil dog meget gerne have lidt arbejdslys på traktoren til vinter...

Tænkte at sætte 2 stk 27W LED projektører på (for/bag), men...

 

Vil dette æde batteriet på ingen tid eller hvor længe vil det holde?

Hvordan slutter man det bedst til (har nogen en tegning med koplingsskema eller link til relæ) når nu eksisterende lygter ikke virker?

Vil eks et relæ fra Biltema kunne bruges - http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Bilreservedele/Belysning/Belysning-ovrigt/Rela--og-kabelsat-til-ekstralys-2000033658/

Andre gode idéer til hvordan man får lidt lys på sådan en fætter?

 

Venligst, Silas

 

28 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
27 W Led er meget lys i en projektør. Du behøver ikke nogen relæ, bare sæt en sikring ( 10 A) efter batteriets plus, og så op til en afbryder. Derfra + ledning ud til lamper.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej
Find en vekselstrømsgenerator fra en bil der kan sidde der hvor din dynamo sidder - hvis du finder en med indbygget relæ skal den blot have en batteriplus samt en lade lampe for at virke - kan sikkert hjælpe dig med det hvis du lige sender et billede af dynamo/generator
polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"

Sæt du bare lamperne på din traktor uden relæ men med en 10 Amp's sikring i mellem.

Hver lampe vil forbruge 27W/12V= rundt regnet 2,2 Amp hvilket alle afbrydere lavet til auto sagtens kan holde til, også som afbryder til de to sammen. 

Hvor lang tid dit batteri kan holde afhænger af stort det er (Amp), hvor slidt det er samt ladestanden. Derfor kan der ikke gives et entydigt svar uden og kende alle data. Dem kan du lige komme med hvis jeg skal give dig et kvallificeret skøn. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det er meget nemmere at bygge en generator på, end at skulle til at rode rund med lade apparat forlængerledninger altid, så får du også meget mere ud af din traktor. Det er relativt nemt, kobl dynamo fra samt lade relæ til dynamo. sæt en generator på med indbygget lade relæ, B+ på generator til bat +, D+ på generator til lade lampe, w på generator er til omdrejninger (hvilket er unødvendig i dit tilfælde). husk en stel og så er den fixet.

Annonce
Hej
Mange tak for jeres input. Jeg sætter et par lygter på i første omgang, og så vil jeg se om jeg kan få repareret generatoren - så er jeg sikker på at de mekaniske passer.

Venligst, Silas
Hov glemte at spørge - hvordan ladestanden måles? mAh skal jeg nok finde på batteriet, men hvordan måler jeg det andet?

Vh, Silas
Skrevet af Silas på 31-08-2015 08:43
Hov glemte at spørge - hvordan ladestanden måles? mAh skal jeg nok finde på batteriet, men hvordan måler jeg det andet?

Vh, Silas

Den øjeblikkelige ladestand kan du finde ved og måle vægtfylden af "syren". Men hvis du lader batteriet helt op burde ladestanden meget gerne være 100%. Så kan der regnes baglæns ud fra hvad du har forbrugt af strøm.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
hvis du ikke vil ofre en gl generator, skal du passe godt på dit batteri. de er almindeligvis ikke egnet til afladning, opladning, afladning - et brugt fra en kørestol eller marine ku hjælpe.

 

Meget godt Uldal men sådan et batteri kan jo ikke tåle at trække starteren !!!!

"AUTOELEKTRIKEREN"
Der er yderligere 18 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis