Vejret ifm udstykning

Jeg kan gange enkelt ikke få klar besked fra advokaten, eller rettere hans sekretær, omkring følgende.

 

En ejendom i landzone udstykkes således at landbrugsjorden sælges til en landmand og huset med et stykke jord overtages af den nuværende lejer.

Landmandens marker begynder et stykke nede ad grusvejen og der er ikke andre naturlige veje til hans jorder. Jeg har forstået det således at det automatisk sikrer ham vejret, og på det nye matrikelkort er vej også angivet som ’privat fællesvej’, helt oppe fra offentlig vej og ned til huset.

 

Det jeg ikke kan blive klog på er om der i handelsaftalerne skal indføjes en pasus om vejret og at det vil blive tinglyst.

Det er jo tåbeligt hvis det ligger implicit i ’privat fællesvej’. På den anden side kan der måske opstå tvist om at fællesvej ophører ved det punkt på vejen hvor landmandens mark begynder.

 

Er der nogen som har erfaring på det område?


 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis landmanden kan køre til det nye stykke over sin egen jord, så kan han jo bare gøre det. Jeg tror ikke at man kan få "vejret" på den måde.

Du skal spørge teknisk forvaltning - de har fortalt mig, at man IKKE tillader at en person ejer et stykke jord, som der ikke er adgangsvaj til. Enten skal det hænge sammen med "egen jord" eller der skal være adgang fra offentlig vej.

Det vil en landinspektør også vide alt om - ham skal I jo bruge til udstykningen/opmålingen.

Du skal under alle omstændigheder ikka skrive under på noget uden at der er helt styr på betingelser - dvs advokaten skal ind og undersøge det - det er ikke nok, at du snakker med sekretæren.
MVH A

To ulykker kommer sjældent alene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis