Tynd isolering fra Kingspan

Som emne skrifte forlyder det, så overvejer jeg at gøre brug af isoleringsmateriale fra Kingspan

http://www.kingspaninsulation.dk

De produkter jeg har kigget på er deres Kooltherme K12 og K17Har vedhæftet produktoversigt

Grunden til deres mere eller mindre ukendte isoleringsmateriale skyldes jeg er ejer af en taglejlighed i centrum af Århus hvor kvardratmeter prisen er dyr. Så når jeg alligevel står og skal efterisolere overvejer jeg at skabe så meget rum som muligt. Derfor deres lave varmeledningsevne kontra tynde isoleringsmateriale kunne det være er rigtig godt valg. 

I runde tal udfra deres specfikation/datablad så har det en lamba værdi på 0.020 hvor god minaraluld vi kender til i dag har 0.037 (findes forksellige tal fra producenter, det er blot gennemsnittet af de gode). 

Det betyder, at 50 mm Kingspan svare til knap 93 mm minaraluld. Udregning nedefor. 

50 / 0.020 = 2500

2500 * 0.037 = 92.5 mm (93 mm).

Så næsten en halvering af pladsen i den skrå tagkonstruktion, har en del betydning for det enedelig finish. 


Mine spørgsmål er således. 

Har I arbejdet med Kingspan før? (råd og dåd er påskønnet)
Har I nogen form for kendskab til dette isolering materiale, eller lign.? (tynd, men lav lamba værdi). 
Er der noget som jeg fuldstændigt har overset, har du noget du gerne vil ydtre omkring kommende projekt eller skulle der være noget som du har på hjerte, er det selvfølgelig også påskønnet.  

Som emne skrifte forlyder det, så overvejer jeg at... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Brianhansen skrev den 19-06-2020 22:03:09

 Øøh,  nej..

Kingspan er en producent af bl.a. isoleringsmateriale..
Facadeisolering er en måde at isolere en bygning på..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis