Betonbord sofabord gør det selv

Hej er blevet lidt hooked på et betonbord til min stue. Bordpladen bliver ikke et problem at lave men er blevet i tvivl i forhold til benene. Først tænkte jeg på nogle fundablokke en 2-3 stykker stablet/limet sammen, men min far som er murer påpegede at det måske blev for tungt og at kanterne på disse blokke ikke er venlige overfor strømpefødder/bar fødder. Jeg leder efter en billig løsning. Jeg er ikke interesseret i, at skal have lave specielle ben af smed mm. Uanset løsning skal det bare give et råt look. Enten en billig løsning med stål eller beton. Er ikke meget for en trækonstruktion passer ikke sammen IMO. Står sammen med 2 brune slidte retro agtige læder sofaer så skal passe ind i stil. Hvor stor tror I man kan lave sådan en bordplade, hvis den skal kunne håndteres af menneskehænder. Jeg tænkte selv 1600x800x50 mm. med armeringsjern ca midt i pladen. Bliver det for tungt at løfte og/eller falder den igennem gulvet?

Skyd løs med gode ideer.

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror den bliver alt for tung - hvorfor ikke kigge på at lave den i fiberbeton? Og ligeså benene
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg bruger funda blokke i haven til at stille mine bonsai på, og der har jeg løbet alle kanter over med en diamantslibeskive på vinkelsliberen, for at gøre dem bløde og pæne. 

Selvfølgelig vil en tå slå sig hvis den bankes ind i dem, men det gør den ligegyldigt hvilket materiale du vælger 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hvad med nogle beton (kloak) rør der er skåret til i længden?

Jeg tænker på nogle som er 15-20 cm i diameter... de er knap så "rå" som fundablokke, men har stadig "looket" IMO

 

Go' ide Hideout.
Jeg så for nogle år siden en fyr der havde lavet et have-spise-bord ved hjælp at 2 store krukker, og en glasplade lagt ovenpå.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis