Sejlbåd trækker skævt

Hej herinde . Har en LM 32 motorsejler . Når jeg sejler for motor " trækker " båden meget mod styrbord . den er født med buck dv 36 motor og orginalt buck sejldrev . Det er som om propellen står skævt så båden trækker til højre hvis man slipper roret . Er der nogen der har et bud på hvad problemet kan skyldes . kan sejldrevet justeres ? . På forhånd tak for hjælpen 

Hilsen Ulf


Rejse er at leve
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ps propelvandet kommer også ud på styrbords side af roret når man står agter og kigger ned . Det var derfor jeg pørge herinde om man kan justere på s drevet

Rejse er at leve
Det kunne måske også være dit ror der sidder skævt?
Har den altid drejet mod samme side, eller har den tidligere været neutral?
Motorens omrejningsretning an jo også give en vridning.. men det burde ikke være specielt meget....

MVH Njord
Der er altid en vridning i båden fra skruen, resulterende i den trækker til den ene eller anden side.
Det er ligemeget om det er en optimistjolle med påhængsmotor eller en 400.000 ton tanker.
Dit ror er optimeret til sejlads på vind, og så må du bare kontra-styre når du går for motor.

 

Den tidligere ejer siger den har gjort det i de 6 år han havde den . men det er blevet værer efter han har fået en stører skrue på .

Rejse er at leve
Annonce
Så tror jeg altså det skyldes at vriddet fra skruen tvinger skiwet til side....
Prøv om du kan finde andre ejere af samme båd og spørg ind til problemet her.

Eller prøv at spørge her: www.LMklubben.dk

MVH Njord

MVH Njord
Se: http://www.jmarcussen.dk/maritim/ordbog/term.php?id=13299

Finnband
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis