bevægelsessensor med skumringsrelæ i carport

Hej jeg har 3 lamper på 60 watt (nu sidder der sparepærer i) og pærerne virker, men jeg har intet lys i min carport.

jeg har for en 8 år siden købt en bevægelsessensor hvor jeg kan justere hvor mørkt der skal være for den aktiveres samt hvor længe den er tændt. kan sådan en fætter gå i stykker eller hvad kan der ellers være galt.

fatningen på den ene lampe sidder lidt løs iøvrigt hvis det har betydning

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er flere muligheder, men den løse fatning kan nok ikke slukke lyset i de andre.
1. Alle dine pærer er sprunget, en efter en uden at du har bemærket det.
2. Din sensor er i stykker. Den har i tilslutningsdåsen en blå (nul ) en brun (fase ) og en sort (tændledning til lamper.) Du kan se om det er sensor ved at du kortslutter imellem brun og sort (fase og tændledning) ved sensor. Hvis lamper så lyser, virker de jo, men din sensor tænder ikke , og den er enten defekt eller du skal skrue med den længere om til "sol symbol"
3. Måske sidder der en afbryder foran som du ved et uheld har slukket for.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
takker. jeg har liger sat nye pærer i igår og de virkede men stadig ikke succes. har også prøvet at dreje på den med sol og der er ingen knap foran. jeg prøver at skille den ad og se

Når jeg skriver afbryder foran mener jeg foran i den elektriske installation, ikke fysisk foran. Der må jo have siddet en afbryder der virkede på lyset inden du satte sensor op. Men pøj pøj med fejlfinding.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
okay tak. men den har virket og har ikke rørt den i de 8 år. Nu prøver jeg at skille den og se ad. troede bare ikke lige sådan en kunne gå til
Det hænder at sencore holder med at virke, især de billige.
Ikke alle cencore er beregnet til lavenergipære, men ved ikke om de kan brænde af hvis man gør det.

Efter at have døjet med de billige Jo-el censore, som enten ikke virkede, eller tændte og slukkede i tide og utide.
Har jeg skiftet mine 4 stk, ud til Servodan, de virker rigtig godt.
Denne type (jeg købte hos den lokale elektriker)
http://www.el-netsalg.dk/pi/Servodan_Sensor_200_Hvid_41_227_2075_983.aspx
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis