Texas Futura problemmer HJÆLP

Hej

Har lige købt en Texas Futura 2002 fejemaskine, årgang 2000, Men der er et par problemmer,

  • Den kan ikke bakke, der mangler en rem, der hvor jeg har lagt en grøn snor se billedet. Når i ser tegning, mod billeder tror i så der mangler andet end og sætte en ny rem på, bakplade er det rigtig (hvad gør bakpladen)?

  • Kosten køre i 120 M ved tilkobling, så slipper jeg den, og så prøver jeg og tilkoble den igen vil kosten ikke trække mere, og det ryger/lugter af varm gummi, når jeg, så jeg tænker at det er når remmen (den der er makeret med rød tape) bliver varm, så har den gi’et sig for meget og trækker sig når den bliver kold. Hvordan lyder det, tror i der mangler andet en ny rem, når i ser tegningerne i forhold til billeder.

Tegninger  fræser træk del side 9: http://www.texas.dk/sparepart/tegni...2000_2.pdf

Det yderste sving hjul (ved ikke om det heder sådan) der er heller ingen rem på, den der heder 317 RibRem på side 9 og der også på billedet, der er ingen rem på hvad er den til og skal den være der?

Ellers ser det ud til det andet er der, eller hvad tror i? Hvordan er det og sætte på er det noget jeg skal sætte lang tid a til?

På forhånd tak


J.A.
Det løser vi....
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nu er det lidt svært og følge med når man ikke liiiiiiiiiiiiiiiiige står med maskinen.

Forudsat der ingen mekaniske defekter er på maskinen, er grunden til en rem glider at den enten er så slidt at den kører i bunden af remskiven eller den ikke bliver strammet ordenteligt. 

Og den ekstra remskive kan enten være brugt til at trække et redskab eller til at ændre gearingen på akslen.

Ellers er det ikke til at give direkte instrukser i hvad der kan være galt. Der må man bruge sin sunde fornudt.

Det bedste du kunne vil være og finde en manual til maskinen, har du prøvet det ???


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Nej det er jo nemmest og stå med det direkte. Jeg har kigget i manualen men der står ikke noget brugbart for kost er var ekstra tilbehør, så der intet at hente. Men i forhold til kosten så sker der jo noget, når den har kørt noget og derved det er blevet varm. Men jeg må jo lige se om der er en anden herinde der svarer, som selv har sådan en maskine.

J.A.
Det løser vi....
Skrevet af J.A.F. på 23-08-2015 19:29
Nej det er jo nemmest og stå med det direkte. Jeg har kigget i manualen men der står ikke noget brugbart for kost er var ekstra tilbehør, så der intet at hente. Men i forhold til kosten så sker der jo noget, når den har kørt noget og derved det er blevet varm. Men jeg må jo lige se om der er en anden herinde der svarer, som selv har sådan en maskine.

Har en lumsk aning om du kommer til at vente meeeeeeeeget længe.   

Med hensyn til kosten vil jeg mene det er rimelig enkelt og dreje på remhjulet i både kold og varm tilstand for og mærke om der er forskel. Er der det kan det vel kun ligge i der er noget der varmer, en form for gearkasse der mangler olie  ???

I øvrigt skal du have fundet de rigtige tegninger til maskinen, din maskine er ikke med monteret med en B&S motor og formodentelig heller ikke en Honda. Ved at transmisionen er forskellig på de forskellige motore. Et bud kunne være en Kawasaki motor ???

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det var en meget solgt maskine, så det kunne nem have været en der havde stået med fingrene, i den type.
Det er honda motoren årgang 2000

J.A.
Det løser vi....
Det er jo ret nemt at tjekke om remmene tager ortenlig fat, de skulle jo gerne være godt stramme, når den er sat "i gear"
Er de ikke det så prøv om de kan justeres, ellers ny rem (eller remskive hvis den er så slidt at remmen går i bund, så den ikke trækkes med rundt)

Nu er der jo ingen garanti for at det er de rigtige remme der sidder der, almindelige kileremme dur ikke til havemaskiner, som kobler ud ved at remmen fedter) Længden på remmene kan jo også være forkert...

Der skal remme til som er beregnet til formålet, de koster jo så en sjat, men de virker.
Annonce
Det er en ribrem så den skal være original. Men jeg sendte en mail til Texas i går aftes, efter nitter's forslag, så jeg vender tilbage når jeg høre fra dem.

J.A.
Det løser vi....
Hvis det er den mærket med rødt, så ser det ud på billedet som om den er noget mør i det.
Mon ikke en ny rem ville gøre underværker...
Texas sagde remmene skulle skiftes det ville formentlig løse det. Så jeg har bestilt dem igennem arbejdet der er nogle rabatter på reservedele. De kommer nok engang i næste uge.

Tak for hjælpen............

J.A.
Det løser vi....
Hej J.A.F.

Har selv samme maskine med en del tilbehør. Også med kost, min er dog den fra 2002 og er med Kawasaki motor.

Det tyder på remmen skal skiftes. Kan ikke helt forstå du vil købe den igennem virksomheden da den ikke koster så meget. Mener jeg gav 50 kr for ny rem til min igennem den lokale maskinforhandler sidste år da jeg skiftede mine remme. Og de havde den på lager så skulle ikke vente.

Ikke sikker på jeg har forstået dig helt korrekt men du har 4 remme på denne maskine. En til og trække kosten, en til bakgear, en til lav gear og en til høj gear. Du må kun have en af remmene på af gangen. Altså lav ELLER høj gear. Ved kost er lav klart mest optimalt. Ved fræsearbejde er det høj du skal bruge.
Og ang tiden tager det ca 5-10 min og skifte. Og du skal ikke bruge noget værktøj til det så er dejlig nemt. Gør det jo selv jævnligt når jeg skifter imellem eks gårdrive og fræser som er de 2 ting jeg bruger mest. (Lav/høj gear)

Lige en ekstra tilføjelse. Hvis det ikke er med så anskaf dig hjulvægte til den. I mange tilfælde er det tilkøbt når man har købt kost til men nogle gange er det ikke og så er den nærmest intet værd. Hjulvægtene giver langt bedre kontrol over maskinen. Bestemt en investering værd hvis de ikke er med.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis