Udskift af stikkontakt - lovligt?

Hej,

Jeg kunne godt tænke mig at udskifte viste stikkontakt med en mere moderne udgave. VIlle det være lovligt hvis jeg selv gjorde det? Passer nogen af LK FUGA modelerne i indmuringsdåsen? 

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan bruge en fuga stikkontakt med en bred ramme. Måske skulle du samtidig overveje at få skifttet dine vulkaniserede ledninger ud med plastisolede.

fase
Det er lovligt at udskifte selv, og du skal bruge 68 mm ramme. De kløer der sidder som befæstelse, skal afmonteres og der skal bruges LK afbryder skruer. De skal have den rigtige længde, ca. 5-6 mm længere end der ind til bunden af dåsen. Er de for lange når de ind i den cement som trædåsen er skruet fast med, med det til følge at det skrues over i trædåsen. Og så er du for alvor "på skideren" Men det kan reddes ved at bore 2 meget små rawlplugs (4 mm f.eks.) ind i bunden og så bruge nogle afbryder skruer der er væsentlig længere.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja det er lovligt. Du skal dog sikre dig, at den sidder så fast, at den ikke trækkes med ud, når stikket tages ud.

Om du vil brug en 63 eller 68 er helt op til dig selv. Der er også Fugas softline rammer, de er også en godt bud på noget, der ser godt ud.

Se også dette : http://www.lk.dk/download/brochure/Gammelt-til-nyt-M65.pdf
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis