Afinstallere oliefyr

Hejsa.
Vi har et oliefyr fra 1969 som skal afinstalleres og skrottes. Men i hvilket omfang må man selv afinstallere det? SKAL det være en VVS mand der skal gøre det, eller må man gerne selv gøre det? Naturligvis skal det være fag folk som renser olietanken og skrotter den etc.

Men spørgsmålet er egentligt. Må man gerne selv afmontere det, stille det udenfor til afhentning?

Mvh Mads
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Mcduck.

Så vidt jeg ved må man godt selv, Jeg gjorde det i hvert fald selv uden problemer. Nu ved jeg ikke hvorfor du skrotter det, men ved du at ved overgang til anden opvarmning feks olie til træpiller så kan man sælge sin sparede co2 til ganske mange penge. Det skal bare gøres før man har smidt fyret ud. Jeg var ikke klar over systemet da jeg gik over til piller og snød mig selv for små 5000kr.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
ja det er en god pointe at sælge co2'en, men det er lidt besværligt at få igennem, men det er penge retur

Vi fik vores afmonteret gratis i forbindelse med opsætning af pillefyr og bare sat ved siden af, og så betalte vi omkring 2.500-3.000 kr for at der kom et par mænd for at slæbe det væk sammen med gammel vandtak, rense olietanken, afmonterer den, skære den op og få den væk. Vi havde solgt rest olien til en privat inden. Det var noget billigere end forventet, jeg prøvede selv at tage fyret på en sækkevogn, det var sgu nogen tungere end forventet.
Hold da op set vidste jeg ikke. Hvordan man man ansøge om det? Mange tak for de hurtige svar. Mvh Mads
Varmeanlæg må du gerne selv rode med - dog med undtagelse af fjernvarme hvor værkerne kan have regler for hvad du må.
Hej.
Den keddel jeg havde kunne skilles i flere elementer så det var ikke så svært. den gamle olietank tømte jeg for den sidste slat som jeg kørte til genbrugspladsen med, så tog skrothandleren det hele.Altså keddel tank og gl vvb. Han fik det for at hente det.. Her kan du se lidt om co2 besparelsen :http://sparenergi.dk/offentlig-og-erhverv/vaerktoejer/salg-af-energibesparelser. Hvis det er et pillefyr du skal ha så kan mange af forhandlerne hjælpe med at realisere co2 besparelsen. Husk bare at der skal være en skriftlig aftale inden du sætter igang.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
Det er sådan en her vi har købt, og skal have den installeret denne ovn istedet for:

http://www.braendeovne-vandtank.dk/shop/br%C3%A6ndeovne+med+vandtank/tilbud+spar+3000-+arktic+luft+34+kw+vand+91+kw/?g=126&v=1189

Vil i tro man kan søge tilskud her også?

Mvh Mads
Skrevet af McDuck4 på 21-08-2015 11:39
Det er sådan en her vi har købt, og skal have den installeret denne ovn istedet for:

http://www.braendeovne-vandtank.dk/shop/br%C3%A6ndeovne+med+vandtank/tilbud+spar+3000-+arktic+luft+34+kw+vand+91+kw/?g=126&v=1189

Vil i tro man kan søge tilskud her også?

Mvh Mads
Jeg ved det ikke. Problemet er så at du allerede har købt ovnen. prøv at snakke med forhandleren om det. Men han ved nok ikke noget siden han ikke har nævnt det.

 

 

 


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis