Hej derude..
Here goes.. Jeg har selv lige haft skiftet min ekspansionsbeholder, da den gamle var mæt af dage.
Den havde været utæt en tid, hvor jeg "kun" påfyldt glykol istedet for at skifte, da jeg ikke tidligere kunne se hvor utætheden kom fra.
Jeg fik endelig og faktisk ubesværet skiftet ekspansionsbeholderen og lod motoren kører et stykke tid før jeg kom låget på.. Sådan skulle det gøres efter forskrifterne. Blev jeg fortalt..
Mit problem er nu, at min bil kører okay de første 5 min. Men når den bliver "varm" som i alm. varm begynder den at hoste, ofte i 2-3 gear ved lavere hastighed og lettere tryk på speeder, hvor den mister kompressionen.. fuldstændigt eller lidt.. Den går faktisk nogle gange helt ud ved lav fart og min "speeder" kun trykket 1/3 ned i 2-3-4 gear. Olienbeholdningen er okay, men dog snart tid til skifte da den er "lettere" mørk. Jeg ved at jeg har lidt utæthed omkring min udstødning.. Kan det evt. være det som er gået mere i stykker.. og kunne lave så meget ravage???
Har du nogle ideer til hvad min problematik kunne være ???
Evt. En i aalborg omr. som kunne hjælpe mig? ..har ikke synderlig forstand på motore, men er klar på at rykke med..
Mvh. MarK..