Zebrastriber på TV

Er der nogen som ved hvorfor der er zebrastriber på mit TV. Jeg er med i antenneforeningen og der har været service på besøg og de sagde sgu at det skyldes regnvejr! Bevar mig vel - i fuld solskin er de stadigvæk der!!! Er der nogen som ved, hvad det skyldes?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Striberne kan jeg ikke svare på.

Men jeg ved dog at man taler om at der skal være et vist signal til tv'et for at det virker ordentligt, altså genererer ordentlige billeder.
Normalt garanterer antenneforeningen at signalet ved skille stationen, typisk ved vejen, har et signal af en vis størrelse. Herfra og ind i huset og evt gennem skillestaioner og ikke mindst samlinger tabes en del afg signalet.

Målinger kan afklare om der er det fornødne signal og/eller hvor det tabes.

Jeg havde selv et dårligt billede på mit tv og fik systemet gået igennem. Her var signalet i underkanten ved skillevejen, og antenne foreningen måtte så justere op for deres forstærkning. men mit tab var fortsat for stort og tabet lå mellem vejen og mit skillepunkt i huset.
Altså måtte mit antenne kabel have en fejl, eller skade.

Det viste sig at være rigtigt og min elektrikker gravede gladeligt et nyt kabel ned. ( Nybyggeri ).

Efter dette fungerede hele antennesystemet upåklageligt.

En ting jeg fandt frem til dengang jeg selv havde problmer var også at det er endnu vigtigere at kablerne er i orden, altså at signalet er stærkt, hvis der bringes internet over antenne systemet. Da dette er endnu mere påvirkeligt over for signalets styrke.

Men om det også er problemet med dine Zebrastriber, det ved jeg ikke.

Venligts Njord 8)

MVH Njord
Fordelerbokse fåes i mange forskellige kvaliteter..
Og en ordentlig koster !!
Det samme gælder forskruningerne på kabelenderne.

Der er desuden forskellige måder at føre sine signal kabler på. Den ener er en lang sløjfe hvor signalet føres videre fra det enkelte stik til det næste, men da der er et tab over hver forskruning så er det ikke det optimale. Den anden metode er at føre et kabel frem til hver enkelt stik fra fordeleren.

Fx hos www.greenline.dk kan man købe moget ordentligt.

Fx fordelere som vare nummer 40356 og 4044. Og en F conektor som 4036 så bliver det ordentligt men hold dig frae andre billige samlinger som t stykker osc fra byggemarkeder, der tabes simpelthen for meget signal i disse.

Skal du have en forstærker så ofre den lidt dyrere version der kan justeres i ydelse og holder længe - altid...

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis