Carport

Hej alle

Jeg går med tanker om at bygge en carport i forlængelse af min garage. Her er der så dukket nogle spørgsmål op, som jeg håber at nogen af jer kan hjælpe med. Der skal være trapezplader/termoplader på som tag. Jeg havde tænkt at anvende bjælkesko ved spær-rem samlingerne.

1. Jeg har sat et nyt hegn op sidste år med 100x100mm stolper i 90cm dybde med stolpebeton. Kan man montere carportstolperne direkte på hegnstoperne uden at grave dem i jorden? Det vil da gøre arbejdet meget nemmere

2. Kan man bygge sådan en konstruktion kun med spær og uden lægter, da jeg vil lave hældning og tagrende på forsiden og forbinde til nedløbsrøret fra taget på forsiden af huset? Jeg vil ikke sende regnvand over til naboen.

3. Hvilke dimensioner skal rem have som minimun i denne konstruktion?  Tegningen er med 150x75mm (både rem og spær) Må have 120x45 eller skal det bare være tykkere? Jeg har nemlig et problem med at lave en hældning mere end 1 cm/m, når jeg skal holde rem mellem døråbning og trækonstruktion foroven.

4. Er det fint med trykimprægneret træ til konstruktionen?

 

 

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis