Briggs & Stratton og Tecumseh

På rotorplæneklippere, kan man bytte motorene rundt?

Altså f.eks. sætte en B&S over på et skjold hvor der har siddet en Tecumseh?

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af GammelHus på 19-08-2015 17:39

På rotorplæneklippere, kan man bytte motorene rundt?

Altså f.eks. sætte en B&S over på et skjold hvor der har siddet en Tecumseh?

Sagtens, forudsat motoren kan boltes på skjoldet, akslen på motoren har rette diameter, længde og notgang der passer så kniven ko0mmer til at sidde i rette højde og hvis der er fremføring på skjoldet skal kileremshjulet selvf. også passe. Og når det så passer skal kabler også tilpasses.

Der er "lige" et par ting der skal passe samme for det skal lykkes. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Nitter på 19-08-2015 20:49

Sagtens, forudsat motoren kan boltes på skjoldet, akslen på motoren har rette diameter, længde og notgang der passer så kniven ko0mmer til at sidde i rette højde og hvis der er fremføring på skjoldet skal kileremshjulet selvf. også passe. Og når det så passer skal kabler også tilpasses.

Der er "lige" et par ting der skal passe samme for det skal lykkes. 

Ok, ja det lyder jo ikke så sandsynligt at det er besværet værd.

Jeg havde aldrig hørt om det motormærke Tecumseh før. Jeg nu er kommet i besidelse at en der ikke kan køre. Har ikke undersøgt det nærmere.

Er en Tecumseh vantage 35 noget der dur?

 

 

Skrevet af GammelHus på 20-08-2015 20:03

Ok, ja det lyder jo ikke så sandsynligt at det er besværet værd.

Jeg havde aldrig hørt om det motormærke Tecumseh før. Jeg nu er kommet i besidelse at en der ikke kan køre. Har ikke undersøgt det nærmere.

Er en Tecumseh vantage 35 noget der dur?

 

 

Tjaa'e. Normalt har omtalte mærke et dårligere ry end B&S og ligner et plagiat af en B&S. Mærket sad/sidder bla. på mange plæneklippere i den billige ende af prisskalaen før Kineserne vist har overtaget det marked. 

Måske du burde starte motoren op før drømmen om bytte bytte rundt ........................  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Nitter på 20-08-2015 20:16

Tjaa'e. Normalt har omtalte mærke et dårligere ry end B&S og ligner et plagiat af en B&S. Mærket sad/sidder bla. på mange plæneklippere i den billige ende af prisskalaen før Kineserne vist har overtaget det marked. 

Måske du burde starte motoren op før drømmen om bytte bytte rundt ........................  

Jeg er ved at se på den. Det er en jeg har fået af genboen, men der er mange problemer med den:

Den har kørt varm pga. manglende filter før køleluften.

Den har været kørt næsten tør for olie.

Den har kørt uden luftfilter.

 

Skrevet af GammelHus på 24-08-2015 11:19

Jeg er ved at se på den. Det er en jeg har fået af genboen, men der er mange problemer med den:

Den har kørt varm pga. manglende filter før køleluften.

Den har været kørt næsten tør for olie.

Den har kørt uden luftfilter.

 

Den motor lyder absolut til og være kandidat til skrotpladsen. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Skrevet af Nitter på 24-08-2015 13:38

Den motor lyder absolut til og være kandidat til skrotpladsen. 

 

Jo, muligvis, men inden da skal der leges lidt med den.

Jeg har nu repareret skjoldet på min B&S klipper.

Så er der ingen grund til at bytte motorer rundt.

 

Skrevet af GammelHus på 28-08-2015 13:22

 

Jo, muligvis, men inden da skal der leges lidt med den.

Jeg har nu repareret skjoldet på min B&S klipper.

Så er der ingen grund til at bytte motorer rundt.

 

Ja ok. Nu jeg kommer til og se på billederne, kan jeg se det er et plastic skjold. Troede det var i støbt alu. 

Du kan sagtens lege med "indianer" motoren. Personligt ville jeg ikke koste noget på den hvis ........................ På mange af de rotorklippere der bliver kasseret, fejler motoren ikke mere end en karburatorrensning kan kurerer. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Nitter på 28-08-2015 19:43

Du kan sagtens lege med "indianer" motoren. Personligt ville jeg ikke koste noget på den hvis ........................ På mange af de rotorklippere der bliver kasseret, fejler motoren ikke mere end en karburatorrensning kan kurerer. 

Jeg har renset kaburartoren, og fået løsnet "splæld-akslen" hvis den da hedder det, men du ved hvilken jeg mener.

Så er der det luftfilter-skumgummi i plast-luftfilterkassen. Der er bare en lille kugle tilbage.

Muligvis er det noget special-skum, men kan jeg ikke bare klippe et stykke at en skum madrads eller lignende?

 

Skrevet af GammelHus på 30-08-2015 21:49

Jeg har renset kaburartoren, og fået løsnet "splæld-akslen" hvis den da hedder det, men du ved hvilken jeg mener.

Så er der det luftfilter-skumgummi i plast-luftfilterkassen. Der er bare en lille kugle tilbage.

Muligvis er det noget special-skum, men kan jeg ikke bare klippe et stykke at en skum madrads eller lignende?

Ja nu er  jeg jo ikke fanatisk som en anden sølle lystsejler, med  hvad folk kalder tingene, men udtrykket lyder rigtigt.   

Skumgummiet kunne så ikke tåle benzin eller olie. Det kan en skumgummimadres så heller ikke og tætheden af matrialet er også helt anderledes. Der skal nyt orginalt til. 

Men der sker ikke noget ved at starte motoren op uden luftfilter i ikke støvende omgivelser. 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Nitter på 31-08-2015 07:16

Men der sker ikke noget ved at starte motoren op uden luftfilter i ikke støvende omgivelser. 

 

Så har jeg forsøgt at starte maskinen efter kaburartor-rens.

Den startede ved et eneste hiv i snoren. Det er så ikke den maskine der var "brændt sammen". Maskinerne har jeg fra min genbo, (2 stk tecumseh).

Den der er "brændt sammen" har jeg taget topstykket af, og jeg adskiller den nok yderligere af interesse.

 

 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis