Bænkebidere

Andre end mig som har oplevet EKSTREMT mange bænkebidere i år?

Over alt hvor jeg vender en sten eller flytter en bænk er der bænkebidere. Jeg ved ikke om det er min have som tiltrækker dem, eller det har været vores "sommer"?!

De gør jo som sådan ikke noget, bortset fra, at de åd vores jodbær. (De kan sjovt nok godt komme gennem fuglenettet) 

 


Hilsen Lasse

"Jeg kan law det! Ellers kan jeg law det om!!" :)
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg synes aldrig bænkebidderne genere mig, og det er som om hvor de er, er der ikke myre, og det er for mig en god ting..

Jeg oplever heller ikke at der er flere end de forregående år, men når det så er sagt, så sker det tit at de kravler ind af kældervinduerne når de står åbne, men de er jo ganske "søde" og nemme at sætte på porten  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Bænkebidere har vi ej heller flere af i år, end andre år.. og de er da ganske hyggelige.. (selvf. ikke hvis de er jordbærædere)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Heller ikke her er der flere. Det er ikke bænkebiderne der spiser dine jorbær da de lever af råddent træ og plantedele, der skal du helt sikkert over i den slimede afdeling for at spotte synderen. 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Haha Ja, det kan være Nitter. Dem har vi også. Men bænkebiderne bor i hullerne så. Så jeg gav dem skylden da de er blevet observeret på gerningsstedet.

Og ja, de er ret søde og nemme at arbejde sammen med, jeg undrede mig bare over mængden.

Tak for jeres svar

Hilsen Lasse

"Jeg kan law det! Ellers kan jeg law det om!!" :)
Annonce
Da bænkebidere kræver fugtig luft kan det meget vel være den kølige sommer der gør at du ser flere end du plejer...

Bænkebidere er rent faktisk et krebsdyr, der trækker vejret ved hjælp af gælder lige som fisk.

De bærer rundt på en lille dråbe vand, inde under "skjoldet" og derfor de ikke kommer frem i sollyset, for dråben vil fordampe lynhurtigt og så "drukner" dyret 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Ja de er jo krebsdyr ---

----det er måske et alternativ til fjord-rejer :-)

MVH A.

To ulykker kommer sjældent alene.
Hi hi, Ellida, jeg tør slet ikke tænke på hvor mange bænkebidere der skal til, for at lave et krebsegilde...

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Er der måske mulige guldgruber i vores haver!? haha

Hilsen Lasse

"Jeg kan law det! Ellers kan jeg law det om!!" :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis