Renovere badeværelse

Hej I forum!

Jeg har med stor glæde søgt og læst i dette forum, men nu har jeg brug for selv at stille et par spørgsmål:

Jeg skal igang med at renovere vores badeværelse. Det ligger på 1. sal i en murermestervilla. På gulvet ligger klinker på krydsfiner, som der ikke skal gøres ved. Væggene består dels af mur, dels af gips. Der sidder fliser op til ca. 1,6meter, over disse glasvæv (som ligger 4-5 mm "bag" flisernes forkant). Brusenichen er lige blevet renoveret af håndværker pga. problemer i bunden. Så ny vandtætning og bund, samt nye fliser på siderne ovenpå de gamle.

Planen er så at vi gerne vil have pudset de øvrige vægge op så de bliver glatte og malede. Der skal nye møbler ind og nyt toilet.

Spørgsmålene er følgende:

1) Havde tænkt mig at bruge Skalflex Multipuds eller Weber Multi 280 til væggene. Har så lige læst artikler i "gør det selv" som anbefaler fliseklæber som første lag ovenpå fliserne. Har I nogle bud for og imod disse?

2) Den del af væggene der er over fliserne ligger 4-5 mm længere tilbage (fliserne sidder ovenpå væggen). Kan jeg uden problemer pudse dette op med et tykkere lag så væggene bliver plane fra gulv til loft?

3) Bør jeg lade fliserne i bunden af vindueskarmen være (de er lyse så det er ikke noget problem), og så blot pudse sider og top i vinduesrammen?

4) Er alt dette noget som burde være muligt for en rimelig handy gør det selv mand (har dog mest erfaringer med træ-arbejde, har ikke lavet noget "murer" før, men har et lille udhus jeg har tænkt mig at "øve" mig på med hensyn til oppudsning.

Det var vist det hele for nu.. Håber og ser frem til indput af en hver slags!

 

På forhånd tak.

Mvh Kastrup 

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også