Hus tegninger til folk uden diplom inden for området

Hej LDS'er.

Jeg sidder og mangler noget information angående om udarbejdelse af hus tegninger til folk til helt billige penge men vel og mærke uden en diplom endnu.

Studerer til bygningskonstruktør på 4. semester og er rimelig inde i reglerne og de diverse ting indenfor byggeri. Er i besiddelse af gode værktøjer til at udarbejde gode tegninger til folk.

Så mit spørgsmål til jer er, om det er lovligt at jeg starter noget mindre med at lave tegninger til folk som kan bruges det til deres videre forløb og tage penge for det men uden at mit navn bliver noteret på tegningerne?

Tak på forhånd.



S93
Hej LDS'er. Jeg sidder og mangler noget... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Skrevet af <a href='https://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/47149' class='af-profile-link'>Bygningskonstruktør17</a> på 19-08-2015 13:40


Du har ret, det flyder med fejl. Hvorfor bliver studerende så ved med at udarbejde tegninger til folk sort uden nogen form for sikkerhed. Det er dobbeltmoralsk at kalder mit useriøs når du ved selv hvad der foregår konstant under bordene.


Det er jo det vi skal lave om på, derfor hjælper det ikke at gøre som alle andre eller gøre som man plejer. Det kommer man ikke fremad med. Jeg ved godt hvad der sker under bordene og det er utrolig nemt. Men det er nået jeg slås med at få ændret.

Med venlig hilsen
Martin Hjordrup Hansen.

Bygningskonstruktør / projekterings,- IKT- og Procesleder. Bygningsdesign.

Ingeniørfirmaet 
FJERRING A/S
Slagelse.
Forsikringen vil da sætte prisen I forhold til.. og så...
Ja- så skal kunden da blot forlange en byggeforsikring (som vi gjorde) - (byggefirmaet ville have haft os til at stå som totalentreprenør - men det nægtede vi... forsikring eller ingen byg!!)
og have tegninger fra "noname" og give penge for det = Ballade/ingen forsikring (I min optik) -
Jeg kan ikke bruge mundtlige " vi har aldrig haft problemer" til noget....
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/42676' class='af-profile-link'>GardenGirl</a> på 19-08-2015 20:05
Forsikringen vil da sætte prisen I forhold til.. og så...
Ja- så skal kunden da blot forlange en byggeforsikring (som vi gjorde) - (byggefirmaet ville have haft os til at stå som totalentreprenør - men det nægtede vi... forsikring eller ingen byg!!)
og have tegninger fra "noname" og give penge for det = Ballade/ingen forsikring (I min optik) -
Jeg kan ikke bruge mundtlige " vi har aldrig haft problemer" til noget....


Kunden kan ikke forlange en byggeforsikring over for ham da han ikke kommer til at agere som entreprenør på nogen måde. Han er bygherres rådgiver derefter giver han materialet bygherre som liciteres som enten hovedentreprise eller fag og stor entreprise efter laveste pris, alt efter hvor detaljeret materialet er udarbejdet. Men kommer også an på om han udfører alle projekteringsfaser eller bare dispotionsforslag.

Med venlig hilsen
Martin Hjordrup Hansen.

Bygningskonstruktør / projekterings,- IKT- og Procesleder. Bygningsdesign.

Ingeniørfirmaet 
FJERRING A/S
Slagelse.

Skrevet af <a href='https://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/43828' class='af-profile-link'>Den Studerende Bygningskonstruktør</a> på 19-08-2015 21:22


Kunden kan ikke forlange en byggeforsikring over for ham da han ikke kommer til at agere som entreprenør på nogen måde. Han er bygherres rådgiver derefter giver han materialet bygherre som liciteres som enten hovedentreprise eller fag og stor entreprise efter laveste pris, alt efter hvor detaljeret materialet er udarbejdet. Men kommer også an på om han udfører alle projekteringsfaser eller bare dispotionsforslag.

Jeg havde tænkt disp

S93
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis