hvor skaffer jeg Robinie naturpæle nord for Limfjorden?

Hej,

Jeg skal bruge nogle afbarkede robinie stolper til understøtning af bjælker.

De skal være forholdsvis lige, så derfor vil jeg gerne udvælge de enkelte pæle.

Er der nogen der ved, hvor jeg kan købe (selv afhente) robinie pæle nord for Limfjorden?

- Peter

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Du skal finde et savværk eller to og spørge der. De ved noget om indkøb af træ.

Det er en eksotisk træart i DK, men er meget udbredt i mellemeuropa.

mvh

varmetossen

Kunne du ikke lokke din trailer på en tur til Hobro ??? 

Der er der nemlig en der gør RIGTIG meget i Robinie http://www.skovtrup.dk/dk/Robinie

Klaus: Troede i min naivitet det kom fra Amerika  ?

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hej.

Nitter, det gør det også. Den form vi kender her er Robinia Pseudoacacia og plantes i haver og parker og findes udbredt i syd- og østeuropa, for at være mere nøjagtig.

Har selv været på en rundtur / 'skovtur' i Tjekkiet med en savværkskammerat og der så vi en del i skovplantning.

I min kones tidligere børnehave står der et stort et.

mvh

varmetossen

Skrevet af Klaus Lundstedt på 18-08-2015 19:18

Hej.

Nitter, det gør det også. Den form vi kender her er Robinia Pseudoacacia og plantes i haver og parker og findes udbredt i syd- og østeuropa, for at være mere nøjagtig.

Har selv været på en rundtur / 'skovtur' i Tjekkiet med en savværkskammerat og der så vi en del i skovplantning.

I min kones tidligere børnehave står der et stort et.

mvh

Formoder så træet er importeret til skovdrift, som andre af de arter vi også har stående her hjemme.

Takker Klaus, så blev man så klog.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis