Utæt tag ?

Jeg kravlede op på taget forleden og kunne se et stort hul i gennemsigtige-plastik  der dækker det hele taget. 
Er det mon lavet med vilje af tidligere ejer af en speciel grund? 
Jeg prøvede tegne det og håber det giver mening 

 


På forhånd tak :)

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved ikke om det er lavet af tidligere ejer, eller tømrer da taget er lagt på. Men under alle omstændigheder er det helt korrekt.
Der skulle gerne være en tilsvarende luftspalte nede ved tagfoden i begge sider, så der kan komme luft op igennem loftsrummet. Det skal så ud ved kip, som du har bemærket. Det er meget nødvendigt for at tørre dit loftsrum. Der kommer altid lidt eller meget "varm luft" igennem isolering og dampspærre. Det fortætter så til vanddampe i den koldere zone som der er oppe på loftet. Det kan være ødelæggende for et hus hvis der ikke er ordentlig udluftning i tagrummet.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af ev elmand på 17-08-2015 22:05
Jeg ved ikke om det er lavet af tidligere ejer, eller tømrer da taget er lagt på. Men under alle omstændigheder er det helt korrekt.
Der skulle gerne være en tilsvarende luftspalte nede ved tagfoden i begge sider, så der kan komme luft op igennem loftsrummet. Det skal så ud ved kip, som du har bemærket. Det er meget nødvendigt for at tørre dit loftsrum. Der kommer altid lidt eller meget "varm luft" igennem isolering og dampspærre. Det fortætter så til vanddampe i den koldere zone som der er oppe på loftet. Det kan være ødelæggende for et hus hvis der ikke er ordentlig udluftning i tagrummet.

 

Nu har jeg taget mig sammen til at tage et billed af det, 

 


På forhånd tak :)

Det ser lidt halvgjort ud, men hvis det er på den måde i alle fag og det er helt i spidsen (kip) så er det ok.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis