Ugiftig silicone

Jeg mangler noget ugiftigt, flydende silicone til støbing af legevåben til knægtens adventure klub 

Jens
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved at der findes akvariesilicone som skulle være rimeligt harmløst for vandet (og dets indbyggere), men bliver det ikke hurtigt dyrt at støbe legetøj på den måde?
Uden at vide noget som helst om det, kunne jeg forestille mig at bruge skumprodukter ala liggeunderlag eller bygnings/køleskabs skum som hærder op, og derefter kan bearbejdes.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Kernen af fx et våben udføres i et hårdt materiale hvorefter der netop limes stykker af liggeunderlag omkring. Tanken er, at udsmykninger, kanter og lignende derefter skal støbes i fx farvet silicone, idet våbnet anbringes midt i formen, der derefter fyldes med flydende silicone. Akvariesilicone skal vist påføres med fugepistol og er nok for fast i det. Jeg tror, det skal være med hærder?

Jens

Hvad limer du liggeunderlag med ?
Jeg spørger fordi min kone har dårlig ryg, og skal bruge en pude hun kan sidde på når vi er i byen.
jeg har så købt noget liggeunderlag og klippet stykker ud af, men de ligger bare løst i en stofpose, og det er ikke altid lige smart.

Jeg googlede flydende silicone og fik denne tråd frem, jeg ved ikke om du kan bruge det til noget  

Skrevet af PinkHenrik på 18-08-2015 19:29

Jeg spørger fordi min kone har dårlig ryg, og skal bruge en pude hun kan sidde på når vi er i byen.
jeg har så købt noget liggeunderlag og klippet stykker ud af, men de ligger bare løst i en stofpose, og det er ikke altid lige smart.

Der findes et hav af siddepuder - du kan finde lige præcis den, der der passer til fruen.

De koster ikke en herregård - og din kones ryg er vel også noget værd 

www.procare.dk/da/products/siddepud...tAodfkAJ1A

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af PinkHenrik på 18-08-2015 19:29

Hvad limer du liggeunderlag med ?

Jeg googlede flydende silicone og fik denne tråd frem, jeg ved ikke om du kan bruge det til noget  

Liggeunderlag i mindre støttelser limer jeg med en Dana Montagelim, men jeg er ikke helt tilfreds med resultatet, så hvis du finder noget ... Tråden var ikke helt god, da den var for gammel og dens links ikke helt passede, men tak for forsøget!

Jens
Annonce
Skrevet af EISOE på 18-08-2015 20:34

Der findes et hav af siddepuder - du kan finde lige præcis den, der der passer til fruen.

De koster ikke en herregård - og din kones ryg er vel også noget værd 

www.procare.dk/da/products/siddepud...tAodfkAJ1A

Sådan nogle "fine" nogen har hun også herhjemme, men det hun vil have, er en pude der ikke vejer noget, når vi er i byen, og lige skal sidde på en bænk og nyde udsigten.

Jeg havde forskellige knæpuder til havebrug i spil, men da damen er meget kræsen (hvilket man godt kan forstå med en dårlig ryg) så skal den have den "rigtige" hårdhed, og den kan jeg lave ved hjælp at 4 stykker 8mm liggeunderlag + et mellemlag af striber som så laver "hulrum". 

Jeg prøver med lidt lim som forreslået.   

Og undskyld til Posidrive for at kuppe din tråd 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis