Etablering af træterrasse på stolper

Jeg skal bygge en træterrasse på stolper med et areal på 2,5 * 3,5 meter. Terassen bliver bygget med udgang fra 1. sal via dør og skal derfor fastgøres med rem i etageadskillsen. Min tanke er at lave en rem af limtræ og fastgøre denne på trykimprægneret træ.

Byggeriet er godkendt af kommunen men for at jeg kan få en tilladelse skal den bærende kontruktion være en BD60 konstruktion.

Nogen som ved hvilken dimension stolper og limtræsbjælker skal have for at opfylde dette krav?

Pft. Lars Maglemose

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ikke du bare skal huske at komme med kravet når du bestiller dine varer... så er du sikker på de overholder de gældende regler.

Og hvis du har behov at få dimensioner til fx detail tegning, så spørg hos den tømmerhandel du vil bestille varerne hos.. de hjælper gerne.

MVH Njord.

MVH Njord
Jo, men kommunen kræver at jeg fortæller hvilke dimensioner stolper samt rem skal bygges i, før de kan give mig tilladelsen og så tænker jeg på om der fandtes en tabel eller lign, som kunne hjælpe mig videre..
Har du en skitse af hvor stor din terrasse skal være og stolpernes placering kan du sikker nemt få disse oplyst af tømmerhandlen.

MVH Njord
Ok, tak for tippet. Jeg har tegninger (dem som kommunen fik) som jeg kan tage med ned til det lokale byggemarked og så satser vi på at de kan hjælpe mig videre.

Tak for hjælpen.

/maglemose
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også