Væk med vandskurede vægge!

Jeg har et badeværelse med vandskurede vægge, men nu vil jeg gerne have glasvæv istedet for, hvordan griber jeg det an?

??
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du kan enten fuldspartle din væg og så op med glasvæv eller sætte en gipsplade op nu skriver du badeværelse, i vådzonerne skal det selv være enten spartel eller gips der er beregnet til dette
Når du skriver glasvæv, så overvej glasFILT i stedet. Meget pænere i mine øjne. Glasvæv er noget 80'er drøn...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Med baggrund i en vandskuret mur, behøver du ikke lave noget gips plade. Du kan nemt nøjes med at spartle glat og efterfølgende montere en gang glasvæv eller glasfilt.
Du skal naturligvis spartle med en vådrums spartel.

Men inden du spartler så check at den bund du spartler på er sund og ikke består af skallende maling (den skal hæfte 100%) ellers må du nok slibe før du spartler for at sikre en god vedhæftning.

MVH Njord

MVH Njord
Hej Lisbor,

Lige et forslag - Medmindre der er tale om spartling i vådzonen (Selve brusekabinen) vil jeg ikke anbefale Vådrumsspartel.

På flader der ikke udsættes for direkte vindpåvirkning vil en almindelig Medium Sandspartel sagtens kunne bruges. Den er meget nemmere at bruge og er samtidig en hel del billigere.

Eks: http://www.decofarver.dk/produkt/bj-sandspartel-medium-10-liter/

Hvis der er tale om vandskuring med grovere struktur vil jeg anbefale en Grov Sandspartel som fylder lige mere end Medium.

Eks: http://www.decofarver.dk/produkt/bj-sandspartel-grov-10-liter/

Mange venlige hilsner:
Malermester DK
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også