Silikone fugemasse hærdes ikke

Jeg har tætnet et vindue med silikone fugemasse, men efter så lang tid er det stadig blødt og kan trækkes.
Jeg har prøvet at smøre loctite 770 primer uden held.
Er der nogen der kender et materiale som kan hærde det?
Jeg skal helst ikke fjerne det gamle fugemasse da der er mange revner og ru overflade.
Vi Bahman

p /p
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er det for et produkt der er blevet brugt?
Hilsen Martin

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Droppen
Sanitet silicone

p /p
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
forstår ikke hvorfor at du har smurt loctite 770 på, det er jo en primer der bruges når lim ikke vil vedhæfte på plastic !!!!
og hvad mener du med at du ikke vil fjerne den gamle fuge, da der er mange revner og ru overflade den bedste fremgangs måde er da NETOP at fjerne den gamle fuge og i med en ny det andet virker lidt som noget "klamp" hvor man vil springe over hvor gærdet er lavest.
den gamle fuge er da ellers ret hurtig fjernet ved at skære med en skarp hobby kniv langs vedhæftningsiderne og når den så er fjerne så i med en ny der burde holde min 15-20 år og tag nu for pokker at "droppe" det der jemogfusk skrammel.... det er ikke 5 potter pis værd !!!!!

Det kunne godt lyde som om silconen er for gammel eller har fået frost.

Skær den gamle fuge ud og etabler et rigtig bagstop og fug med en MS-fugemasse eller tilsvarende kvalitetsfugemasse efter gældende anvisninger.

Som ovenfor: Spring ikke over hvor gærdet er lavest!

Loctite 770 fordi , min ven som er hobby kemiker, forslog det.
Hvorfor vil jeg ikke fjerne det, er fordi det er ikke til at skære, hvorimod er ligesom at fjerne nye maling som er lidt tykkere. Dvs at uanset hvordan vil der være en helvedes masse rester tilbage.
Mfrost@ beklager at jeg købte det. 😔 jeg vil aldrig gøre det igen 😁

p /p
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg vil sige som de 2 andre gutter. Brug lige en maske og hansker hvis du vælger at fjerne det. Det kunne indeholde PCB siden du siger den er så hård.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Der er ingen tvivl om det er for gammel, det silikone du bruger. For gammel silikone hærder aldrig op.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

DSB @ den er slet ikke hård, det er problemet, men jeg tror da jeg købte den var den allerede for gammel, så den ikke kunne hærdes.
Den har en konsistens som spartelmasse men meget klæberigt. Derfor er det kæmpe arbejde at fjerne det.
Jeg har også engang prøvede at male med en maling der blev ved med at ikke tørre, så efter et par dage og en hel masse klud så var det fjernet. Men med denne her kan jeg ikke komme klud ind i sprækker, og resterne vil altid være der så er det lige vidt.😥

p /p
Du kommer ikke udenom at skulle fjerne det du har fuget. Uanset om det er nemt eller ej. Du får den ALDRIG til at hærde op. Så igang med papir og hvad der ellers skal bruges. Det kan være en hjælp at bruge noget silikone fjerner til at tørre af med når du er færdig så du har en ren overflade at starte forfra på. Også køber du en ms byggefuge eller lign. (husk at kontroller holbarhedsdatoen ) Også er det ellers at starte forfra.
http://www.bauhaus.dk/silikonefjerner-250-ml-mellerud.html
Har fjernet det med svamp. Stof, klud, papir eller køkkenrulle kunne ikke tage det hele væk. Men svamp eller skumgummi kunne meget let fjerne det. Der skal bruges rigtig meget, derfor brugte jeg en gammel skumgummi madras, for at skifte stykkerne lige jstraks det var smurt med fugemassen. Det ser ud til at skummgummi og fugemassen tiltrækkes af hinanden ligesom magnet

p /p
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også