Laminatgulv har rejst sig i samling

Har i køkkenet købt et fint Pergo gulv fordi det skulle være praktisk, men må erkende at selv om jeg tørrede grundigt op efter at have spildt vand, så har gulvet rejst sig i nogen af samlingerne.

Har prøvet at tørre med hårtørrer og har nu sat en masse tunge ting oven på samlingerne, men er der ellers nogen der har nogle gode fif?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
prøv om der er nogen lokale træ / gulv firmaer der stadig har åbent og så få rådgivning derfra
tror det er vigtigt at få gjort nået rimelig hurtigt så ikke for mange enheder tager skade af stadig eksisterende vand under plader
Det kan være fordi laminatet ikke har plads til arbejde. Dvs at de er lagt helt tæt op til væggene, så hvis træet udvider sig, det eneste sted det kan bevæge sig, er ved samlingerne. Når der heller ikke her er der plads vil træet rejse sig.
Du kan checke om det passer om der er plads til træet kan udvide sig ved væggene. Hvis der ikke er plads her, skal du enten save eller fræse ca 1-1,5 cm. langs væggen for at skabe plads til det.
Go fornøjelse

p /p
Det kan også være manglende fugtspærre under gulv, hvis det er flere steder end bare der hvor du har spildt vand.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Det kan også være manglende fugtspærre under gulv, hvis det er flere steder end bare der hvor du har spildt vand. Eller underlaget er bygget dårligt op eller ujævnt

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS

Du skulle nok have købt Pergo gulvet ned ved en forhandler og ikke "i køkkenet". 

Undskyld jeg kunne ikke lade være 

Hvis det er på grund af vandet du har spildt, er det nok "bare" en udskiftning af det berørte område, men kontroller om du har fulgt retningslinierne som afstand ved kanter, evt fugtspærre o.l.

Jeg har en gang været udsat for at et billigt (Bilka) laminatgulv havde fået 200 m3 vand ned over sig, og nærmest stod under vand, da jeg tog det op, kunne genbruges (dog ikke i samme sommerhus).

Bauhaus har et produkt fra allock mener jeg. Som bruges når man lægger gulvet, ved godt det er lidt sent nu. Det forsejler samlingerne uden at lime dem sammen, sådan at vand har svært ved at trække ned. Det skulle kunne løse problemet. Har ikke selv nogen erfaringer med dette produkt, kun blevet rådgivet om det

MMT
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis