Festool, akku el. 230v

Hej Alle

Jeg skal have en dyksav (til proff. brug), men er virkelig i tvivl om jeg skal smide 1200,- ekstra og få TSC 55 istedet for TS55.

Skal anvendes til at save plader mv. ikke hver dag, men på projektbasis. dvs. måske en uges tid hver anden måned.

Hvad vil I anbefale? og hvorfor?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kræver jo nok 2 x 18 volt batterier, for at saven køre optimalt, og så gerne 2x18 volt extra og to ladere, hvis det er større opgaver, så du ikke lige pludselig står uden power.
Hvis det udelukkende er plader og proff brug, kunne en pladesav måske være en bedre løsning?

Når det er plader skal du vel alligevel stå samme sted og skære op, så synes jeg en 230 volt er ganske udmærket.
Jeg har skåren en del plader med min Makita dyksav, og synes ikke ledningen er i vejen.

Jeg ville købe med ledning. Batterirundsave løber altid tør på de mest ubekvemme tidpunkter.
 

...men er virkelig i tvivl om jeg skal smide 1200...


Hvis de 1200 kr brænder i lommen, så køb en TS75 istedet.


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Jeg ville også vælge en med ledning. Når batterierne dør, er saven stort set værdiløs.
Hvis du har tænkt dig at sætte en støvsuger til, skal du jo alligevel slås med en slange :-)

Med venlig hilsen

Anders

Ledningerne på festools værktøj er alligevel dejligt nemme og bløde - de kommer ikke i vejen. Og som Anders K siger så vil du sikkert køre med støvsuger på alligevel.. I øvrigt vil jeg fraråde TS75'eren over TS55 medmindre du absolut skal bruge at kunne dykke op til 75mm... den er væsentligt tungere og mere uhandy end TS55.
Helt klart en TS55 på 220v, de 1200,- kan du købe tilbehør til den for, forlængere til skinner, vinkelanslag osv.. i stedet for, får du meget mere glæde af.
Så er den ged barberet!!! tak til alle. Det blev en TS55
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis