Hjælp til brugervenlighed på LED hjemmeside

Hej Alle LDS'ere.

Jeg skriver til jer alle da jeg ved i har forstand på belysning og på teknikken bagved.

I april købte vi hjemmesiden/shoppen www.ledpaerer.dk.

Vi har oplevet det er rigtig svært for forbrugeren at vælge LED belysning da det er svært at finde hoved og hale i alle de forskellige specifikationer. Vi vil gerne prøve at gøre det brugervenligt og nemt at finde frem til en LED pære eller et LED spot der passer til ens lampe.

I den forbindelse har vi relanceret hjemmesiden og prøvet at gøre den så brugervenlig som muligt.

Defor vil jeg gerne spørge om i kan prøve at komme med noget feedback og dele jeres oplevelse med hjemmesiden.

Det kan være ting som er forvirrende eller som i syntes er direkte forkert.

Det vil hjælpe os rigtig meget at få feedback, som vi kan arbejde mere med for at gøre det endnu nemmere for brugeren af hjemmesiden.

Hjemmesiden er: www.ledpaerer.dk

På forhånd tak
Stefan


Venlig Hilsen

Stefan Mougaard Olsen

Indehaver

www.Dioder-Online.dk
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nu har jeg ikke været alt igennem, men bare sådan lige løbet det over. 

Det er fint at du har stillet det op med ra værdi, erstatter watt, forbrug, dæmpbar, kelvin. Men til lægmand kunne du måske lave en forklaring på hvad ra værdi(og de andre værdier) er, og hvad man skal kikke efter. Eventuelt ved at gøre tallene eller bogstaverne i boksen "klikbare" så man ryger over på en forklaring.

Du har så en term der hedder "lyskvalitet" efterfulgt af nogle tal. Hvem udarbejder de tal? Jeg læser det som en "reklame" for hvor god lyskilden er 

Du har en "købsguide til led pærer" men den virker ikke når jeg klikker på den

Andre hjemmesider har feks også en funktion, hvor man kan sammenligne 2-3 produkter og få deres tal op ved siden af hinanden, (eksembel:Hvorfor skal jeg betale mere for den lyskilde end den?, nååå det er fordi den har bedre ra tal) det kunne måske også være noget for dig


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

En kort gennemgang giver følgende kommentarer:

1. Mit første indtryk var, at der ikke er angivet værdien for lm (lumen), som dog er en vigtig parameter. Har bemærket, at der for nogle pærers vedkommende står f. eks. 1200LM som en del af typebetegnelsen, men lumen forkortes nu engang lm, så er der her tale om lumen?

2. Det angives, hvad pæren erstatter. Jeg, der er 70+, ved godt hvor meget lys man i gamle dage fik fra en 60W pære, men unge mennesker, der kun kender energisparepærer, har næppe denne reference present.

3. Hvis man forstørrer et billede, må man gætte på, at det kan lukkes i øverste højre hjørne.

4. Kunne ønske mig lidt mere tekniske beskrivelser f. eks af LED-bånd. Der spørges om man vil have en ledning til en stikkontakt med, men hvorledes tilsluttes ledning, hvis man ikke bestiller en sådan? Hvor stor er strømforsyningen?

5. Begrebet lyskvalitet forstår jeg heller ikke.

 

Først og fremmest - rigtig flot shop!
Det første der lige faldt mig ind var at der hvor der står "vælg fatning" der troede jeg at jeg kunne trække i knappen som en slags vælger, men det fandt jeg hurtigt ud af at jeg ikke kunne. Ved heller ikke hvad jeg skulle kunne have opnået ved at trække i den - så måske det bare er mig ;-)

P.s - vanvittig fed feature at pæren i kurven sover indtil man smider noget i kurven!
Er det nu ikke igen bare en rigtig smart reklame ? ?

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej allesammen Tak for jeres uvurderlige feedback, det er fedt når man når kririske tænkere til at gå den igennem.

Jeg kigger lige på det link der ikke virker, det dur selvfølgelig ikke at have døde links.

Vi har faktisk lavet de små spørgsmålstegn ved siden af alle værdierne man kan køre musen hen over, men det er måske ikke tydeligt nok?

En sammenlignings feature kunne være super fed!

Du har fuldstændig ret efry, Lumen er super vigtigt, det står på alle produkterne i den udvidede beskrivelse, men måske skulle det flyttes længere op?

LED bånd er noget af det met solgte på vores anden hjemmesie, så jeg flytter lige ekstra info med over, det er vigtigt for os at vi prøver at holde det brugervenligt og ikke alt for teknisk.

Lyskvalitet begrebet er taget ud fra vores energi ingenør's holdning, da selv om pærerne kan have de rigtige specifikationer, men stadig have et lys som ikke er lige så godt, nogen gange fordi vi tror specifikationerne ikke passer.

Ja vi er også glade for vores lille maskot .
Kan godt se hvad du stiver112 mener med man tror det er et hjul, ville det hjælpe at gøre den bredere?

Jeg giver alle jeres ting videre til min programmør.

Jeres feedback er virkelig fed og det er fedt at se at der stadig er ting vi kan gøre bedre.

Sig endelig til hvis der er flere ting i falder over.

Tusind tak!

Venlig Hilsen

Stefan Mougaard Olsen

Indehaver

www.Dioder-Online.dk
Jeg ville også sige at det er en meget smart reklame.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis