AC virker ikke i Audi A6

Jeg har en Audi A6 C5 2,0 benzin, som har gået 330.000 km hvor AirCondition ikke virker. Varmen fungerer fint og slår fint til og fra ud fra indstilling af klima.
Rørene der går ind til klimaanlægget er kolde når AC er koblet til.
Når jeg fjerner Econ indstillingen, så kan jeg høre at pumpen slår til.
Jeg havde en mekaniker til at se på det og han sagde at der ikke er nogen fejlmeldinger i loggen.
Jeg har prøvet at have handskerummet ude og kan se at alle diverse klapper ser ud til at fungere afhængig af indstillingen. Jeg kan ikke se at indstillingerne ændrer sig når jeg fjerne Econ, men det skal der vel heller ikke?

Mekanikeren sagde at de vil skulle have hele instrumentbræt og midterkonsol ud og det vil tage et par dage...
Det lyder meget dyrt, så derfor vil jeg gerne høre her om der er nogen der har ideer til hvad der kan være galt og om der er en simplere måde at ordne det på?

På forhånd mange tak for hjælpen.


/Stub
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der "freon" på anlægget?
Er rørene så kolde, at sugesiden, det tykke, rimer til?
Sådan en vogn som den beskrevne skal formentlig have 134a.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der sidder en trykføler på trykrøret i mange ACanlæg, der lukker for strøm til kompressoren, for at den ikke skal pumpe løs uden kølemiddel. Men det er ved lavt tryk, at den kobler ud, hvorfor kølevirkningen kan være forsvundet noget forinden.
Det er det tykke af rørene, sugesiden, der iser til, og så burde der være kølighed at spore i udblæsningsluften.
Så er vi nok ovre i styringen af anlægget og måske et spjæld, der er gået løs og nu ligger hen over fordamperen, så der ikke kommer luft igennem, og der med ingen kølighed. Surt, fordi det er et helvede at komme til systemet i de fleste biler.
Man stiller en sådan AC-matrix på samlebåndet, og så bygger man bilen rundt omkring den!

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvis du mangler mere information så sidder der også mange VAG eksperter på vagcars.dk, bare lige hvis du ikke kender siden. MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Det lyder rigtig dyrt og bøvlet hvis man skal ind til den AC. Er det ikke muligt at komme derind via luftsluserne eller lignende, så man ikke behøver at hive hele bilen fra hinanden?
Jeg kan nemmerlig ikke helt forstå hvis der er et spjæld, der er gået løs, da det virker som om alle indstillingerne virker - det skulle da lige være hvis der er et spjæld der åbner ind til fordamperen...

Kan man nogen steder finde en tegning af hvordan sådan et system er bygget op?

/Stub
Hej
Du skal læse din instruktionsbog !!!!!!!!
Når du stiller anlægget på "ECON" som står for Economy kobler du kølekompressoren fra så anlægget IKKE kan køle den indkommende luft !!!
Altså "ECON" skal IKKE være aktiveret når anlægget skal køle !!!!!
hvis det er et klimatronic styret anlæg (display med temperaturer og indstillinger) vil displayet "blinke" i ca. 10 til 15 sekunder når anlægget startes (tænding) hvis der er fejl og eller lagrede fejl i systemet !!!!
Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis