Siemens opvaskemaskine Aquastop pulser

Hej

Jeg har en Siemens opvaskemaskine som umidelbart virker (og har gjort i ca 10 år)

Den er dog begyndt at lave noget underligt.

Når man starter en ny vask så pumper den evt gammelt vand ud, derefter fylder den beholderen i venstre side.

Når den så er fuld / eller næsten ... begynder Aquastop ventilen ved vandhanen at slå til og fra ... i f.eks 20 sec.

og så fortsætter alt som normalt.... men sådan har den ikke gjort tidligere og der er blevet værre og værre.

 

Jeg har optaget et videoklip som jeg har lagt på youtube http://youtu.be/wQHDPs0nd7w  hvor man kan se havd der sker, desuden har jeg haft Aquastop demonteret og resent sieerne der sidder ved tilslutningen... ingen forskel.

Det er en model SE36A590SK/22

Håber der en en der kender problemet og kan give en ide om hvad der er galt.

Jeg vil gerne finde  fejlen inden den stopper med at virke :-)

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
link virker ikke

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Det er det lille trykkamer i bunden er der er tilstoppet man kan tage det ud og prøve at rense det eller man kan købe et nyt.tjek også slangen der løber over til sumpen det kan osse være den der er tilstoppet.

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>

Tak for hjælp :-)

Så har jeg haft trykkammer ude og renset og afkalket.


Begge mikroswitche klikker fint.
Kunne ikke lige se hvordan jeg afmonterer slange til sumpen i den anden ende, så jeg samlede det og så om det virkede.
Samme problem. Tydeligt at det er den orange flyder / overtryks detektor der går op og rammer switchen og så slår Auquastop fra og når vandet er faldet lidt slår den til.
Så jeg skilte det hele af igen og stak noget stiv ledning inde i slange til sumpen og rodet godt rundt samlede det igen og nu er problemet væk :-)
Dog kunne jeg godt tænke mig at høre hvordan man kommer ind til selve sumpen som sidder under selve maskinen? (hvis det vender tilbage)

det er meget enkelt at afmontere slangen.Du skal tage det nederste stykke blik af maskinen i fronten af maskinen .Det sidder med som jeg husker det 4 skruer dog kan det godt være lidt svært at få til at slippe i toppen da det sidder i noget der ligner 2 kroge.Nu kan du se slangen som sidder skubbet ind sumpen hvor der sidder en oring .du trækker bare i slangen og oring og det hele følger med ud

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>

Kan ikke umidelbart se skruer i bunden på fronten. (Skal nok have fronten af på lågen)

Har søgt efter en service manual uden held, men fandt en video på youtube hvor de demonterer sumpen og hvor det er tydeligt hvad du mener med slangen samt frontpladen. (min model har ikke støm / slange på forsiden men ellers ser det meget ens ud.

https://www.youtube.com/watch?v=id6Y5ZPPFhE

Blot til info er andet forum hvor de har bøvl med den ene magnet ventil på samme maskine

http://ths.gardenweb.com/discussion...ng-problem

Jeg betragter denne tråd som afsluttet

Tak for input :-)

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis