fjernelse af radiator

Hej alle LDS

Jeg står og ønsker at fjerne en radiator i køkkenet. Lejligheden bliver varmet op med fjernvarme. 
Jeg har fået oplyst en pris på 650 kr, som jeg som sådan finder rimeligt. Det inkluderer afmontering af radiator samt probning. 

Jeg vil dog høre om I har erfaring med emnet og om det er LDS arbejde.

Alle kommentarer modtages med en kysthånd

Go' dag 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er ikke så ligetil at fjerne en radiator, med mindre man ved hvad man har med at gøre (så er alting jo nemt)

Du skal have tappet alt vandet af anlægget, eller i hvertfald så meget at der ikke længere er tryk på vandet, når det så er gjort, skal du skrue radiatorens afgang og tilgang af og sætte propper på rørene, med pakkegarn.

Alt efter om det er 1 eller 2 strengs sytem skal der måske laves en forbindelse mellem de 2 rør, for at resten af opgangen kan få varmen videre fra dig, og endelig skal der så fyldes vand på anlægget igen til det rigtige tryk er opnået, efter udluftnig at de resternde radiatorer i den streng.  

Til den pris ville jeg nok lade fagmanden bøvle med det, tænk på hvor "populær" du kan blive i opgangen hvis du er skyld i der ikke er noget varme i et par dage, fordi noget går galt 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Super tak for dit svar. Der har aldrig været varme i de rør alligevel i de snart 2 år jeg har haft lejligheden. Jeg ved lige præcis hvilken streng der er tale om, vidste bare ikke at man skulle fylde vand i anlægget igen

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Der skal jo fyldes vand på, til det tryk det havde før du tappede vandet af, ellers vil vandet jo ikke cirkulere (blive løftet op).

  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Du skriver at du bor i lejlighed. Har du overhovedet adgang til varmeanlægget? Tit er det jo en varmemester der sørger for at lukke/åbne og vedligeholde.

HVIS du "laver-det-selv" så husk at lade være med at spilde beskidt radiatorvand over det hele. Det er noget sort stads der let kan koster mere at rydde op efter end de 600 kr. (plettede møbler m.m.)
Altså, min vicevært fortalte mig ikke noget om varmeanlægget. Han sagde at man bare skulle tappe strengen for vand, så pille radiatoren af og proppe den til, thats it. Men ser ud til jeg hellere må have en autoriseret VVS ud og kigge

Han fortalte godt at det sorte stads er noget værre møg at have med at gøre.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Spildt vand i etageadskillelser kan medføre risiko for skimmel. En skimmelsanering af et gulv og omegn kan nemt komme op i mere end 100.000 kr. når først skimmelgribbene tager fat. Så sørg for at entrere med en håndværker som har sine forsikringsforhold i orden. I mange tilfælde kan det være en god ide at bruge nogle af de håndværkerer der i forvejen servicerer ejendommen.

mvh
allan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis