Hjælp til afslutning ved trappe

Hej alle.

 Efter at have fulgt med i et stykke tid, blev det min tur til at skulle bruge noget hjælp. Har lagt nyt gulv på, så skal bruge lidt råd til hvordan jeg laver en pæn afslutning ved min trappe.

Det drejer sig om hvordan jeg skal skære aluskinne, og hvad der skal afsluttes med.

 

På forhånd tak

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen til.

Efter bedste overbevisning skal/må du helt undgå den allu. skinne.

Og lave en pæn fuge i stedet for.

Det vil blive meget pænere.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Ja velkommen til

Da det ikke ser ud til du kan undgå at bruge din alu liste, pgra højdeforskel på de forskellige gulve,ville jeg nok lade din alu skinne gå rundt om hjørnet og ned af væggen. Det kræver selvfølgelig at du fjerner den stump panel der sidder på væggen og at du laver en anden samling ved gulvet til dit fodpanel. 

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Jeg ville skifte det lille lodrette stykke panel, med et der er et pr cm længere, så det går op over aluskinnen. (hjørnet af gulvet, der stikker ud, fjernes naturligvis først)
Aluskinnen stødes så helt op til panelet. Der vil stadig være et lille hul at se yderst på skinnen. Dette ville jeg lukke med en klat grå fugemasse, som matcher farven på forkanten af klinken. Så vil det ikke være noget, man ligger mærke til.

Alternativ - og måske pænere - skære 1-2 cm af gulvet i hele skinnens længde, så den kan komme så langt ind, at forkanten af den flugter med panelets front.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis