El gulvvarme

Jeg er i den situation at jeg skal lave nyt køkkengulv. der findes radiator i køkkenet, og jeg er derfor i tvivl om det virkelig er n'dvendig med komfort varme under fliserne. jeg har isoleringsplader ovenpå spånpladerne og k''kkenet ligger med opvarmet kælder nedenunder dog adskildt med beton gulv.
vil klinkerne blive ubehagelig kolde til vinter ??

problemet er at jeg hvis jeg skal have et elvarmetæppe ind vil få et par centimeter i niveau forskel fra køkkenet til det tilstødende åbne rum.

håber nogen er klogere end jeg er på dette her. indtil videre går vi på spånpladerne !!

HT15
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS.
Det med den højdeforskel ind til tilstødende rum, er et godt argument for at undlade gulvvarme. Når du har opvarmet rum nedenunder, bliver gulvet ikke "hundekoldt" Så jeg ville nok ikke lave gulvvarme. Vi har køkken alrum, med trægulv og vinylbelægning. I den del der er køkken er der ikke gulvvarme. Det er behageligt at der er lidt koldere når man skal "arbejde"

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg lagde el-gulvvarme i et badeværelse oven på køkkenet.
Vi har det aldrig tændt. Det er HELT overflødigt og spild af penge og jeg ville bestemt ikke gentage den fejl.

Med venlig hilsen
ktm

Tusind tak for jeres svar. Det var vel også lidt derhenad jeg selv var havnet. Jeg har som extra isolering oven på spånpladen lagt 1 cm Isolecta plader. Vi dropper gulvvarme .... Skriver igen hvis vi får forfrysninger i tæerne til vinter 😎

HT15
Ja gør det, forventer du så at vi kommer med uldne sokker ! !

Er jeg helt forkert på den ..... vil isoleringsplader ikke gøre gulvet koldere, da der ikke slipper så varme op fra kælderen.
De får ikke noget betydning da der er radiatorer i køkkenet, og derved næsten samme temperatur både over og under gulvet. Men jo hvis der er meget varmt i kælder ville det være bedre uden. Men jeg går ud fra at det almindelig stuetemperatur eller lidt under.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis