isolering ved "midterfundament"

Hej alle, jeg er ny i forumet, og har et spørgsmål jeg gerne vil have hjælp med.

Jeg bor i et Anneberg hus fra 70´erne, og har i gangen besluttet at bryde det gamle pladegulv på strøer op og efterisolere og støbe betongulv med gulvvarme.

Jeg påtænker at banke klaplag op og grave ned så der er plads til minimum 300 mm flamingo.

Jeg er dog kommet i tvivl om hvordan jeg skal gøre omkring mit fundament i midten af huset, (skal det laves ligesom yderfundamentet, med kantisolering?), og ved i hvad det har af betydning vedr. varmetab, Jeg tænker det er en kæmpe kuldebro igennem hele huset!

Håber i kan hjælpe mig

Venlig hilsen Anders

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS
Det er jo ikke så galt inde i huset. Der kommer der ikke frost grader. Jorden vil vel være 8-10 grader Men du bør ikke grave jorden væk, så du kommer under sokkel, uden at lave sokkelen længere ned. Det skal gøres i etaper og kan godt gøres med leca blokke,

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik
Mange tak for svaret.
Efter Jeg er kommet ned under pladegulvet, kan jeg nu se at midter-fundamente går igennem hele huset, og altså også under min gang , hvor der ikke er væg ovenpå.
her vil jeg kun kunne få plads til måske 20-30 mm isolering ovenpå, tror du det vil kunne mærkes på gulvet?
Venlig hilsen
Anders
Hej Erik
Mange tak for svaret.
Efter Jeg er kommet ned under pladegulvet, kan jeg nu se at midter-fundamente går igennem hele huset, og altså også under min gang , hvor der ikke er væg ovenpå.
her vil jeg kun kunne få plads til måske 20-30 mm isolering ovenpå, tror du det vil kunne mærkes på gulvet?
Venlig hilsen
Anders
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis