Kan en LED spot gå ud?

Vi har i sommeren 2013 overtaget en lejlighed med dertilhørende køkken som eftersigende er fra 2011. I/under køkkenets overskabe er der installeret tre LED spots. Kort tid efter vi flyttede ind begyndte den ene af de tre spots at flimre lidt og her i foråret gik alle tre spots pludseligt ud. En dag da vi tændte for kontakten kom der altså ikke længere noget lys ud af vores LED spots. Så vidt jeg har kunne læse mig frem til på nettet, bør LED lys miste sin lysstyrke, nå de begynder at trænge til udskiftning og ikke blot stoppe med at lyse lige som vores gjorde. Jeg vil derfor høre, om det er normalt at LED spots pludeslig går ud eller om der kan være en løs forbindelse et sted, som har skabt afbrydelsen? 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skift den der blinkede, så skal det nok virke igen.. De sidder højst sandsynligt i serieforbindelse, pga. det er LED spot der er strømstyret. Sikkert nogle 350mA.
Som epileptriker er inde på er det med stor sikkerhed en defekt diode i den spot som blinkede. Udfordringen er nu at finde en spot med en lysdioden magen til... Stort set umulig...
(Dette er bagsiden af at bruge konstantstrøms lyskilder i forhold til konstantspændings LED lyskilder)

Prolys.dk - Autoriseret SunFlux forhandler

• Kvalitets LED lys til den kræsne bruger...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis