Peugeot 206+ 2011, ny radio! Hjælp

Hejsa!

Jeg har inviteret i en nogle højtalere fra Pioneer, kostede 1599 kr, som er på 200 w, og en radio fra Pioneer, DEH5700bt..

Mit problem er at diskanten kan spille ENORMT højt og klart, lyder virkelig godt, men når bassen træder ind, lyder de som nogle 150 kr højtalere der bliver presset til deres yderste!

Hvad tænker i, kan set være radioen der ikke får strøm nok, eller skal jeg have invisteret i en forstærker?
Jeg har købt en ISO adapter fra thansen til en Peugeot, kan dette skyldes at den er en forkert adapter? Har nemlig set at man kan få en ISO adapter til pioneer også?

Håber i kan hjælpe, kan ikke forstå det! Lidt træls at have invisteret 2899 kr, også spiller det dårligere end standart højtalerne

Tak!

Jaxe89
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa..
Kan du ikke fortælle lidt mere om montagen - foran, hattehylde eller hvor??
Antal watt siger intet om lyder, kun et præg om belastning. (som ofte er overdrevet)
- hvis dine højtalere spiller i modfase, får du ingen bas !! check plus/minus på tilslutning.. vær også sikker på Iso stikket leverer de rette forbindelser. Der er masser af info på nettet.
Hvis du bruger de originale huller i døren (kender ikke 206), så sørg for de lukker tæt, er sikret mod fugt fra vindue og evt. textyl, hvis der skal sprøjtes. Jeg har selv monteret i siderne bagerst for at undgå knækkede ledninger. Til dette er der nogle plastskåle der beskytter mod fugt osv. , og selve sidebeklædning er forstærket. Har brugt et par beovox s30 basenheder, der var gratis - lyder langt bedre en mange af de coax sæt, der sælges som "200watt" ..
Pøj pøj med projektet.
Vh. Carsten

 

Jeg har monteret dem i standart hullerne i fordøren. De er bare blevet monteret i det standart stik som de gamle højtalere brugte, samme med radioen. Men umiddelbart kan jeg se at radioen får strøm nok, har tjekket.
Jeg ville mene at højtalerne er monteret korrekt med plus og minus, fordi at bag på højtaleren var der en "tyk" og en "tyndt" stykke metal, der passede på den monterings ledning der fulgte med? Men kan den e fejl med plus og minus ske fordi at mit ISO stik måske er forkert?
Håber jeg forklarer så det giver mening
Og tak fordi at du vil hjælpe!
Hvis du vil have bas skal du have en subwoofer alt andet vil kun give et halvhjertet resultat.

René
Hmm jeg ville egentlig bare have nogle bedre højtalere til døren, ikke noget vildt med en bas i bagagerummet osv. Kan ikke passe at man ikke kan få nogle højtalere der giver lidt bas
Jo, der er såmænd ingen garanti - de gamle der sad i var måske bredbånds højtt. med begrænset diskant, hvor de nye spiller kraftigere i dette område. Det får dem til at lyde mere tamme i bassen. Har du aktiveret loudness eller lign. for at forstærke bassen ?? - der burde komme lidt fra et sæt til den pris..

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis