Vand fra fremløb løber/drypper

Ja som overskriften siger, så har jeg vand der løber/drypper, min noget begrænsede viden omkring vvs siger mig det er fremløb(??) hvor det drypper fra. 

Nogen der har ideer til hvordan det kan laves? 

Der burde være lukket af for, i hvert fald ifølge de tegn der er på selve dutten. 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Mibe på 08-08-2015 18:56

Ja som overskriften siger, så har jeg vand der løber/drypper, min noget begrænsede viden omkring vvs siger mig det er fremløb(??) hvor det drypper fra. 

Nogen der har ideer til hvordan det kan laves? 

Der burde være lukket af for, i hvert fald ifølge de tegn der er på selve dutten. 

Det ligner noget centralvarme. Men om det er fremløb eller retur kan der ikke siges noget om. 

Prøv først og skru proppen på, åben og lukke et par gange og se om det ikke kan hjælpe. Er det negativt skifter man bare hanen til eks. en kuglehane i samme rørdiameter.

Hvis man ikke ved hvordan man tømmer/fylder et varmeanlæg/lufter ud samt pakker gevindet med fehår og salve er det ikke et gør det selv arbejde.

Og det ser underligt ud der kommer så meget vand fra hanen, hvordan holder du vand på dit centralvarmeanlæg ???

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Tak for et brugbart svar. Desværre er der ingen prop herpå, der sad indtil for et par uger siden et rør der ledte vandet under gulvet og ud i resten af huset. Vi har så fået skiftet til pex-rør i stedet for de gamle her var.

Hvis det er vvs'eren der har glemt en prop. Så ka de sgu komme forbi og sætte en på
Mht. Dit sidste spørgsmål. Så kan jeg ikke svare dig på det. Vi har en beholder siddende, men ved ikke om det er svaret du søger.

Jeg ved desværre ikke voldsomt meget om vvs-arbejde
Skrevet af Mibe på 08-08-2015 20:42
Tak for et brugbart svar. Desværre er der ingen prop herpå, der sad indtil for et par uger siden et rør der ledte vandet under gulvet og ud i resten af huset. Vi har så fået skiftet til pex-rør i stedet for de gamle her var.

Hvis det er vvs'eren der har glemt en prop. Så ka de sgu komme forbi og sætte en på

Det er en underlig VVS'er. Normalt plejer de og putte nye grejer på når ................... Så undgår man memlig, ja gæt selv hvad.  

Normalt sætter man en prop på en sådanne hane, så gevindet ikke bliver smadret hvis man en dag vil have en slange sat på. 

Din VVS'er syntes jeg skulle komme og sætte en ny hane på uden beregning, samtidig skal han også fylde vand på og lufte anlæget ud. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Mibe på 08-08-2015 20:46
Mht. Dit sidste spørgsmål. Så kan jeg ikke svare dig på det. Vi har en beholder siddende, men ved ikke om det er svaret du søger.

Jeg ved desværre ikke voldsomt meget om vvs-arbejde

Som det løber der på billedet, er anlæget nok ved og være tømt nu. Dvs. fyret bør slukkes så kedlen ingen skade tager og der er heller ingen varmt vand til brusebadet i morgen tideligt.  

Man kan ikke vide alt, selv om det ville være rart. 

Mvh. Leif.

Onliner:
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis