Ekspropriation af jord

Hvem ved det.... udover JER...

I forbindelse med byggeri af ny motorvej, er jeg blevet kontaktet af vejdirektoratet.

De meddeler at de mandag morgen går igang med arkæologiske udgravninger på mit landbrugsjord. Det er lige til, bortset fra, mine får pt går på arealet. De bliver flyttet i weekenden, og jeg skal have flyttet hegnet, således de kan komme ind med deres gravemaskiner osv.

Jeg blev gjort opmærksom på der vil komme en kompensation i forbindelse med flytning og ny indhegning af det resterende mark.

Indtil videre skal hegnet flyttes 30 meter tilbage og om 2 år, når motorvejsbyggeriet er færdigt, rykkes 15-20 meter frem igen. 

Hvor præcist skal jeg opgøre arbejdet og udgifterne over for vejdirektoratet ?

Er det ikke en fordel at vente med at flytte hegnet til det endeligt er eksproprieret ? for at de ikke kan vige uden om 


 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lige bestemt med vejdirektoratet, er det at ekspropiere jord nærmest rutine arbejde, så jeg er meget sikker på at de ikke snyder med detaljerne. Om du er tilfreds med det de vil give for jord er noget helt andet, det kan der altid være uenighed om. Man kommer som regel længst med at udtrykke sin eventuelle utilfredshed på en ordentlig måde overfor de mennesker der står ude i marken. Det er jo trods alt deres arbejde.
Jeg kender en landmand som fik sin jord gennemskåret af en motortrafikvej. På de offentlige møder udtrykte han stor utilfredshed, men overfor mændene i marken var han flink. De anlagde deres depot lige ved hans gård, og han fik mange "ekstra ting" lavet omkring hans gård.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis